رئیس جمهور روسیه هشدار داد:

خطر تروریست‌های آموزش دیده در افغانستان و سوریه

خطر تروریست‌های آموزش دیده در افغانستان و سوریه
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 13:18

رئیس جمهور روسیه در خصوص احتمال استفاده افراطی‌ها از این کشور و کشورهای مستقل همسود، برای انجام عملیات تروریستی ضد روسیه و همسایگان آن هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادمیر پوتین" گفت: اقدام تروریست‌ها و افراطی‌ها در به کارگیری بعضی از شهروندان روس و کشورهای مستقل همسود، موجب نگرانی بسیار زیادی شده است. این افراد امروزه در افغانستان و سوریه و دیگر مناطق در حال جنگ هستند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: این افراد در سوریه و افغانستان آموزش‌های تروریستی می‌بینند و شستشوی مغزی می‌شوند.
پوتین اظهار داشت: همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این افراد در آینده روسیه یا همسایگان این کشور در کشورهای مستقل همسود را هدف قرار می‌دهند؛ به همین دلیل باید برای این مسأله آماده باشیم تا همه اقدامات پیشگیرانه لازم در دسترس باشد.
پوتین خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید بین مسکو و شرکایش در مرکز مبارزه با تروریسم وابسته به اتحادیه کشورهای همسود و سازمان معاهده امنیت گروهی و سازمان هماری شانگهای و دیگر سازمانها، همکاری فعالی وجود داشته باشد.
رئیس جمهور روسیه با یاد آوری اقدامات اخیر تروریستی در شهر "ولگاگراد" در جنوب این کشور، در اواخر سال 2013، تأکید کرد: گروه‌های افراطی همچنان تلاش می‌کنند فعالیت‌های خود را در شمال قفقاز، جهت انتقال به دیگر مناطق روسیه گسترش دهند.
وی افزود: این گروه ها همچنین سعی می‌کنند بین قومیت‌ها و پیروان ادیان مختلف تفرقه افکنی کنند، و آنها به صورت گسترده در حال تبلیغات بین جوانان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها