وفاق: آل خلیفه به هویت ملی بحرین خیانت می‌کند

وفاق: آل خلیفه به هویت ملی بحرین خیانت می‌کند
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 13:48

عضو جمعیت وفاق و نماینده سابق مجلس بحرین، اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان (برای تغییر بافت جمعیتی بحرین) را خیانت به وطن و هویت ملی دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالمجید السبع" گفت: اقدام حکومت بحرین در زمینه اعطای تابعیت سیاسی تبعات منفی و مصیبت باری برای اقتصاد، خدمات آموزشی، بهداشتی و همه ابعاد زندگی مردم به دنبال دارد و به تدریج موجب انتشار پدیده های اجتماعی غریب و نامشخصی شده است.
وی با ابراز مخالفت با اقدام رژیم در زمینه ادامه تخریب هویت ملی و به کارگیری افراد با تابعیت های مختلف تاکید کرد، کسانی که به آنها تابعیت داده شده است، هیچ تمایلی برای پذیرفتن تابعیت بحرینی نداشته و هنوز به تابعیت اصلی خود افتخار می کنند.
السبع با بیان اینکه این مساله باید با درنظرگرفتن همه ابعاد مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: مخالفان بحرینی، با این مساله کاملا انسانی و بر اساس مسئولیت ملی خود و با توجه به مقرارت بین المللی برخورد می کنند.
وی با اشاره به نبود آمار و ارقام مشخص در این زمینه افزود: این طرح کاملا محرمانه و به دور از ضوابط قانونی و حتی انسانی در حال اجراست و آمارهای قدیمی که در سالهای 2001 و 2002 اعلام شده بیانگر اعطای تابعیت سالانه به نزدیک به 7 الی 8 هزار  نفر است ، یعنی طی 10 سال به بیش از 80 هزار نفر تابعیت اعطا شده که این روند برای آینده کشور بسیار خطرناک است.

عضو جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: مردم باید با وحدت ملی برای تغییر شرایط نامناسب کنونی ناشی از اعطای تابعیت و جلوگیری از تبعات منفی آن و برگرداندن وضعیت کشور به روال مطلوب تلاش کنند، زیرا این مساله بر اقتصاد و وضعیت اجتماعی و خدماتی کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها