فرمانده جنجالی پلیس دوبی:

"اخوانی‌ها فراماسون هستند"

سه شنبه 19 فروردين 1393 - 18:48

ضاحی خلفان معاون امنیتی پلیس دبی در اظهار نظر جدیدی، اخوان المسلمین را گروهی فراماسونی خواند و گفت: اگر نظام مصر از هم فروبپاشد، کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فروخواهند ریخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ضاحی خلفان" که به اظهارات جنجالی علیه اخوان المسلمین معروف است، امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس را وابسته به مصر دانست و در گفت و گو با روزنامه "الاهرام" افزود: مصر به کسی مانند عبدالفتاح السیسی (فرمانده پیشین ارتش مصر و نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری) نیاز دارد که برخورد سریع با بحران ها را به خوبی می داند.

معاون امنیتی پلیس دوبی ادامه داد: السیسی از این نظر شبیه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه است که وقتی دید عده ای در تلاشند تا بر شبه جزیره کریمه تسلط یابند به عنوان یک چهره نظامی و اطلاعاتی به سرعت وارد صحنه شد.

وی تاکید کرد: السیسی یک نامزد قدرتمند و شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری مصر در این مرحله است.

خلفان افزود: ازنظر من اوضاع کشورهای خلیج فارس همیشه با مصردر ارتباط بوده و هرچقدر مصر قدرتمند و باثبات باشد کشورهای حوزه خلیج فارس نیز باثبات تر خواهند بود.

معاون امنیتی پلیس دبی خاطرنشان کرد: گروه هایی هستند که سعی می کنند در صفوف نیروهای امنیتی مصر شکاف ایجاد کنند و برای آن سرنوشتی مانند ارتش سوریه رقم بزنند، اما ارتش مصر قوی و منسجم است.

ضاحی خلفان درباره اخوان المسلمین نیز گفت: این حقیقت آشکار شده که اخوان یک گروه فراماسونی است و من تاکید می کنم که امارات همه فعالیت های مالی این گروه را زیر نظر دارد.

وی افزود: اخوانی ها حاکمان غیرقانونی حوزه خلیج فارس به شمار می آیند و جای تعجب است که قطر چرا از آنها حمایت می کند. به نظر من قطر در تنگنای سیاسی قرار گرفته و هرقدر هم که به سمت کشورهایی مثل سودان، مغرب و الجزائر برود به راه حلی نخواهد رسید.    

خلفان درباره احتمالاتی که می تواند برای حمایت قطر از سودان وجود داشته باشد، گفت: شاید دوحه قصد دارد اعضای اخوان المسملین را که تمایلی به ادامه حضورشان در قطر ندارد، به سودان بفرستد و یا شاید هدفش ایجاد ناآرامی در استان "اسوان" و منطقه "حلایب" و "شلاتین" در جنوب مصر است که با سودان مرزهای مشترک دارند.

فرمانده امنیتی پلیس دوبی درباره "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه هم گفت: بعد از اقدامات اردوغان در سرکوب معترضان،ایجاد فضای خفقان و فیلترینگ رسانه های اجتماعی، غرب دانست که او نیز وابسته به اخوان المسلمین است و در جهت منافع این گروه قدم برمی دارد و نمی توان به او به عنوان یک رهبر اسلامی اعتدال گرا نگریست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها