وضعیت فعال بحرینی در زندان وخیم‌تر شد

وضعیت فعال بحرینی در زندان وخیم‌تر شد
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 13:48

جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد یکی از چهره های انقلابی شاخص بحرین به دلیل محرومیت از درمان در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق تأکید کرد: "حسن مشیمع" بعد از متوقف شدن روند درمانش در سپتامبر 2012 تا کنون از خدمات درمانی محروم بوده که این اقدام حکومت بحرین تعمد در آزار او و نادیده گرفتن یک حق انسانی است که مسوولیت تبعات منفی آن متوجه رژیم حاکم خواهد بود.
این جمعیت افزود: رژیم بحرین درباره جلوگیری از معالجه بازداشت شدگان سکوت محض در پیش گرفته و نیاز انسانی آنان به درمان را به عنوان ابزاری برای انتقام جویی قرار داده است؛ درحالی که این افراد فقط به دلیل ابراز عقیده و بیان نظر خویش به زندان افتاده اند، و باید طبق توصیه های گزارش کمیته حقیقت یاب (گزارش شریف بسیونی) آزاد شوند.
وفاق تاکید کرد محرومیت مشیمع و دهها تن از بازداشت شدگان دیگر از درمان و مراقبت های پزشکی، بیانگر بی مبالاتی و بی توجهی رژیم نسبت به وضعیت آنان است، که همین امر باعث ایجاد شرایط خطرناک برای بازداشت شدگان در زندان های رژیم حاکم شده است.
وفاق به تعداد زیاد بیماران بازداشتی اشاره کرد که در نتیجه محرومیت از مراقبت های پزشکی به شهادت رسیده اند. از جمله این افراد شهید "جعفر الدرازی" است که در فوریه گذشته شهید شد. "محمد مشیمع" نیز در اکتبر 2012 به شهادت رسید.
جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: بازداشت شدگان دیگری هم وجود دارند که در صورت ادامه محرومیت از درمان، مشکلات آنها به بیماری های مزمن تبدیل خواهد شد مانند حاج احمد المقابی که مدت 3 سال از درمان محروم است و عفونتهای خطرناکی که در اثر شکنجه شدید در بدنش ایجاد شده در صورت عدم درمان به بافت های سرطانی تبدیل می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها