پشت پرده تحقیق امنیتی انگلیس از اخوان المسلمین

پشت پرده تحقیق امنیتی انگلیس از اخوان المسلمین
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 15:06

تصمیم انگلیس برای تحقیق امنیتی دقیق درباره فعالیتهای اخوان المسلمین و ارتباط این گروه با اقدامات خشونت بار، با واکنش های بسیاری در این کشور مواجه شده است.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از لندن گزارش داد، کارشناسان خواستار احتیاط دولت انگلیس در متهم کردن اخوان و برقراری ارتباط میان این گروه با اقدامات خشونت آمیزهستند و معتقدند که این تصمیم در پی تحولات اخیر در منطقه گرفته شده است.
"کریس دویل" نویسنده و تحلیل گر سیاسی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مشخص نیست چرا در این زمان بخصوص این بیانیه صادر شده اما یکی از احتمالات، اعمال فشار کشورهایی مثل عربستان، مصر و امارات است.
وی افزود بررسی فعالیت های اخوان المسلمین کار ساده ای نیست به خصوص که این گروه همچنان نقش سیاسی مهمی دارد.

کریس دویل خاطرنشان کرد: برخی اخوان المسلمین را به اقدامات خشونت آمیز متهم می کنند، اما باید در نسبت دادن این اتهامات احتیاط کنیم.
"اندی مک اسمیت" رییس سرویس سیاسی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: بعضی معتقدند که رسیدگی به پرونده اخوان از حملات تروریستی جلوگیری می کند اما ممکن است این ادعا کمی مبالغه آمیز باشد.
وی افزود: به سختی می توان امیدوار بود که این تحقیق ثمربخش باشد، زیرا هدف و انگیزه های آن به طور کامل مشخص نیست.
البته گروه اخوان المسلمین آمادگی خود را برای همکاری با این تحقیقات اعلام کرده اما از دولت انگلیس خواسته که تحت تاثیر فشارهای خارجی قرار نگیرد.
اخوان المسلمین همچنین اعلام کرده که قصد دارد علیه اقداماتی که فعالیت اعضای وابسته به گروه را محدود کند به دستگاه قضایی شکایت کند و معتقد است که اینگونه اقدامات تاثیرات منفی در جامعه انگلیس به جا می گذارد.
"احمد عامر" از اعضای ارشد حزب "هم پیمانی مصری ها به خاطر دموکراسی" نیز به شبکه العالم گفت: هیچگونه سخت گیری برای این گروه انجام نشده و هیچ یک از اعضای آن به دستگاه قضایی فراخوانده نشده اند. من مطمئنم که دولت همه اعضای ارشد و عادی گروه را مدتها است که زیر نظر دارد.
وی افزود: ما نه تهدید شده ایم و نه هشداری دریافت کرده ایم. نه به کسی فشار وارد کرده ایم و نه کسی ما را تحت فشار قرار داده است. ما بخشی جدایی ناپذیر از جامعه هستیم .
خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد که قرار است نتایج نهایی این تحقیق همزمان با پایان تعطلات تابستانی پارلمان انگلیس اعلام شود اما مسئولان انگلیسی معتقدند تحریم اخوان المسلمین اگرچه ممکن است، اما محتمل نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها