بارزانی: عراق به سوی کنفدرالیسم پیش می‌رود

بارزانی: عراق به سوی کنفدرالیسم پیش می‌رود
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 16:13

رئیس منطقه کردستان عراق مدعی شد، اوضاع عراق به سوی "اتحادیه کنفدرالی" پیش می‌رود و باید استقلال اقلیم کردستان به زودی محقق شود.

 به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "مسعود بارزانی" در گفت وگویی تلویزیونی با طرح این ادعا که اوضاع عراق به سوی اتحادیه کنفدرالی پیش می رود، اظهار داشت: عراق دیگر نمی تواند این درگیری و ناآرامی ها را تحمل کند و چاره ای جز این نیست که همه رهبران و مسئولان عراقی برای پایان دادن به بحران کنونی این کشور، پشت میز مذاکره بنشینند.

"السومریه نیوز" به نقل از بارزانی نوشت: مساله دولت کُردی به یک واقعیت تبدیل شده است و استقلال (کردستان) در آینده ای نزدیک باید محقق شود.

بارزانی پیشتر ضمن تاکید بر این مساله که کُردها در صدد بازنگری روابط خود با دولت مرکزی هستند، دولت بغداد را تهدید کرده بود که اگر به سیاست ها و مواضع خود ادامه دهد، وی موضعی اتخاذ خواهد کرد که هیچ کس انتظار آن را نخواهد داشت.

خاطرنشان می شود که اربیل و بغداد در خصوص پاره ای از مسائل از جمله سهم منطقه کردستان از بودجه کشور، حقوق نیروهای پیشمرگه کردستان و..اختلاف دارند؛ و این درحالی است که بغداد، اربیل را به فروش نفت بدون هماهنگی با دولت مرکزی متهم می کند.

از سوی دیگر مسعود بارزانی بارها بر جدایی و کنفدرالیسم تاکید کرده و پیشتر در جمع گروه هایی از کردهای سوریه به آنها وعده تشکل دولت کُردی مورد ادعای خود را داده بود. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها