وقتی تروریسم به زادگاهش باز گردد

وقتی تروریسم به زادگاهش باز گردد
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 23:14

العالم - بازگشت تروریست‌ها به کشورهای مبدأ، به موضوعی دردسرساز برای کشورهای غربی از جمله انگلیس بدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزير كشور انگليس امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در مجلس عوام این کشور، درباره تهديدات "بي سابقه" ناشي از جنگ سه ساله سوريه علیه امنيت كشورش هشدار داد.

به گزارش یونایتد پرس، "ترزا می" با تاکید درباره راهبرد مبارزه با تروريسم گفت: انگليس با تهديدات روزافزوني از سوي برخی گروه ها مواجه است، اما سوريه خطري بزرگ تر به شمار مي رود زيرا احتمال دارد چندين هزار نفر از عناصر افراطي انگليسي در برنامه ريزي براي اجرا يا تسهيل حملات در سوریه مشاركت داشته باشند.

وي با اشاره به این که بسياري از عناصر افراطي انگليسي به جمع گروه هاي مرتبط با القاعده يا ديگر گروه هاي افراطي در سوريه پيوسته اند، اظهار داشت:  اين مساله باعث شده كه انگليس با تهديد تروريستي بي سابقه ای مواجه باشد.

وزير كشور انگليس، پيوستن شمار زيادي از عناصر خارجي از جمله صدها انگليسي به جمع گروه هاي جنگجو در سوريه و تهديدات روزافزون آنها پس از بازگشت به انگلیس را مهم ترين تحولات سال گذشته در این کشور برشمرد.

وي افزود: تعامل با تروريسم در سوريه چالشي بسيار بزرگ به شمار مي رود، چرا كه  شمار زيادي از افراطی های انگلیس برای مشاركت در جنگ سوریه به این کشور عزیمت کرده اند و دستیابی به سلاح برای آنها در آن کشور بسیار آسان است.

 می همچنين گفت: از آوريل سال گذشته تا كنون گذرنامه 14 نفر از شهروندان انگليسي با هدف ممانعت از پيوستن آن ها به جمع تروريست ها در خارج از كشور به ويژه در سوريه از درجه اعتبار ساقط شده و از ورود 10 خارجي به انگليس نیز به دلايل امنيتي جلوگيري شده است.

اين وزير انگليسي هشدار داد كه عناصر افراطي تشكيلات القاعده تهديدي عمده براي انگليس و منافع اين كشور در يمن، شمال و غرب آفريقا، سومالي، افغانستان و پاكستان به شمار مي روند.

اظهارات وزیر کشور انگلیس درباره خطرات اقدامات تروریستی در این کشور درحالی عنوان می شود که لندن از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه به شمار می رود و با گذشت بیش از 3 سال از بحران این کشور، انگلیس در کنار آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی - عربی با تمام توان از اقدامات تروریست در سوریه حمایت کرده و موجب ریخته شدن خون ده ها هزار شهروند بی گناه سوری شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها