استقبال مصر از تصمیم آمریکا درباره یک گروهک تروریستی

استقبال مصر از تصمیم آمریکا درباره یک گروهک تروریستی
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 08:33

وزارت امور خارجه مصر از اقدام وزارت امور خارجه آمریکا برای قرار دادن گروهک موسوم به "انصار بیت المقدس" در فهرست سازمان های تروریستی خارجی استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه مصر همچنین از اقدامات شماری از کشورهای عربی از جمله تحویل افراد تحت تعقیب و اقدام اخیر دولت انگلیس (درباره تحقیق امنیتی در خصوص اخوان المسلمین) و تلاش های ملی و بین المللی برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: این اقدامات مثبت، نتیجه تماس ها و تلاش های فشرده و پیوسته هفت ماه اخیر وزارت امور خارجه و سفارتخانه های مصر در خارج و دیگر نهادها بوده است.
وی افزود: موسسات مصری تماس هایی با کشورها و سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله اینترپل برقرار کردند تا تصویری از تهدیدات خطرناک پدیده تروریسم و تبدیل شدن آن به معضلی جهانی که نیازمند تلاش جامعه بین المللی برای مبارزه با آن است، به این کشورها و سازمان ها ارایه کند.
عبدالعاطی خاطرنشان کرد: نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر، طرحی شش ماده ای برای مبارزه با تروریسم ارایه کرد و سفارتخانه های مصر در خارج، یادداشتی حقوقی به زبان های فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی در اختیار کشورهایی از جمله آمریکا و انگلیس قرار دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه مصر افزود: وزارت امور خارجه و سفارتخانه های مصر در خارج به تماس با کشورهای مختلف به منظور تبیین موضع مصر در برابر پدیده تروریسم و لزوم اتخاذ تدابیر مشخص و ملموس در سطح بین المللی برای مقابله با این پدیده که ثبات و توسعه جهان را هدف قرار داده است، ادامه خواهند داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها