پیامدهای توقف مذاکرات سازش بر صهیونیستها

پیامدهای توقف مذاکرات سازش بر صهیونیستها
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 12:50

توقف مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، موجب بروز درگیری‌ها و اختلافاتی میان سران این رژیم شده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 رژیم صهیونیستی گفت: "مذاکرات اسرائیل و فلسطین به حالت تعلیق در آمده واحتمال ایجاد تحولی در روند مذاکرات ضعیف است."
این گزارشگر مدعی شد: "فلسطینیها و شخص ابو مازن عامل اصلی ایجاد بحران در مذاکرات هستند. اما القای این واقعیت به جامعه جهانی که فلسطینیها در روند مذاکرات مانع تراشی می کنند دشوار است. و آمریکاییها طرفین اسرائیلی و فلسطینی را مسؤول بحرانی شدن مذاکرات می دانند."
وی افزود: "نتانیاهو در خصوص مذاکرات سازش از حمایت سیاسی داخلی همه برخورداراست. لیونی ابو مازن را عامل ایجاد مانع در روند مذاکرات می داند و ویائیر لپید نیز نظر مشابهی دارد."
"موآف فاردی" تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی، در خصوص تهدید "لیبرمن" برای تفکیک ائتلاف حاکم خاطرنشان کرد: "لیبرمن می‌گوید تا زمانی که فلسطینیها از مراجعه به سازمان ملل خودداری نکنند، من با آزادی یک فلسطینی هم موافقت نمی کنم. این در حالی است که نتانیاهو خواستار ازسرگیری مذاکرات است. در واقع لیونی و عریقات و مارتین ایندک در صدد تبلور طرحی هستند که فلسطینیها به خاطر آن موضوع مراجعه به سازمان ملل را به تعویق بیاندازند."
"نداف بیری" تحلیلگر مسائل سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی هم در خصوص تهدید لیبرمن برای برگزاری انتخابات زود هنگام گفت: "یک سال و اندی از انتخابات اخیر نگذشته که مسؤولان از انتخابات زود هنگام صحبت می کنند.برخی افراد از لیکود به لیبرمن گفته اند، با بحرانی که در مذاکرات سازش ایجاد شده است، حفظ چارچوب ائتلاف حاکم دشوار است."
بیری خاطرنشان کرد: "در صورت تخریب مذاکرات، ماندن لیونی و یائیر لپید در ائتلاف غیر ممکن است. و از سویی لیبرمن از همه وزرای خود در کابینه می خواهد به طرح صلح رأی منفی دهند و بعید نیست اغلبیت آراء در این خصوص منفی باشد."
وی گفت: "دوستان نتانیاهو در این باره می گویند باید به مردم القا شود که فلسطینها مذاکرات را تخریب  کردند."

پربیننده ترین خبرها