گزارشی رسوا کننده از خط فقر در عربستان

گزارشی رسوا کننده از خط فقر  در عربستان
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 17:07

یک تحقیق در عربستان نشان داد که حداقل درآمد ماهیانه لازم برای زندگی معمولی یک خانواده 2400 دلار است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، براساس این تحقیق که مؤسسه "ملک خالد" در ریاض با حضور "مقرن بن عبدالعزیز" جانشین ولیعهد و نفر سوم هرم قدرت در عربستان منتشر شد، فقر در عربستان به طور مداوم در حال افزایش است و روز به روز بر دامنه این پدیده افزوده و مشکلات اجتماعی و امنیتی ناشی از آن وخیم تر می شود.
مسئولان این تحقیق اعلام کرده اند که این پژوهش در کلیه مناطق عربستان و با هدف بررسی نیازهای خانوارهای عربستانی و خلاصه نیازهای آنها انجام شده است.
براساس این پژوهش، یک خانواده پنج نفره، 1390 ریال عربستان برای هزینه مسکن، 1510 ریال برای هزینه مواد غذایی، 1307 ریال برای پوشاک، 201 ریال برای هزینه درمان، 248 ریال برای هزینه تحصیل فرزندان، 663 ریال برای رفت و آمد، 1353 ریال برای خدمات اساسی و مبالغ دیگری برای نیازهای کودکان، نیازهای ثانویه و تفریح نیاز دارد که مجموع این مبالغ رقمی در حدود 9 هزار ریال معادل 2400 ریال خواهد بود.
این پژوهش همچنین راهکارهایی را ارائه می نماید که از آن جمله می توان به ضرورت درنظر گرفتن خط فقر مرکب با هدف اطلاع از نیازهای اصلی خانوارها که نیازمند یارانه دولت است، اشاره کرد. پژوهش مذکور همچنین خواستار مرتبط کردن خط فقر با تورم و بازنگری در شرایط تعیین شده برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد در بیمه تأمین اجتماعی شده است.
در پژوهش این نهاد عربستانی، به نارضایتی بسیاری از شهروندان عربستانی از اندک بودن دستمزدها در مقایسه با کشورهای همسایه اشاره شده است.

پربیننده ترین خبرها