فاجعه "دیریاسین" از زبان یک بانوی فلسطینی + فیلم

پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 21:52

یک بانوی فلسطینی، در سالروز فاجعه دیریاسین و کشتار 107 فلسطینی در سال 1948 به دست باندهای جنایتکار صهیونیست، گوشه هایی از این ماجرای دردناک را برای شبکه العالم بازگو کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه در گزارشی گفت، "ام محمد زیدان" که ساکن منطقه "بیتین" نزدیکی قدس بود، در زمان وقوع این فاجعه در 66 سال پیش، یک سال سن داشت و جزییات دقیق این فاجعه را از بزرگ ترهای خود و مردم شهر جمع آوری و مستند کرده است.

در این فاجعه 107 فلسطینی از جمله زنان، کودکان و سالمندان با گلوله جنگی و نارنجک باندهای جنایتکار صهیونیست به شهادت رسیدند، و این منطقه به یکی از صدها منطقه فلسطینی تبدیل شد که ساکنان آن، به زور اسلحه، کوچانده شدند.

ام محمد گفت: آن ها در داخل خانه ها، بمب های دودی و گاز اشک آور شلیک می کردند و همه جوان ها و پسران بالای 12 سال را یک گوشه جمع می کردند و می کشتند.

دیریاسین نزدیک ترین منطقه به شهر قدس بود و بر دیگر مناطق اطراف، نظیر لیفتا و عین کارم اشراف داشت به همین سبب، باندهای جنایتکار صهیونیست، آن را به عنوان هدفی راهبردی در نظر گرفته و به آن حمله کردند و جنایت های فجیعی نظیر قطع سر و شکافتن شکم شهروندان را مرتکب شدند تا بتوانند ساکنان مناطق اطراف را به وحشت بیاندازند و آن ها را فراری دهند.

"عمر صاف" رئیس انجمن روستاهای فلسطینی که اهالی آن ها کوچانده شدند، به شبکه العالم گفت: همه جنایت هایی که صهیونیست ها، مرتکب شدند، سازمان یافته و برنامه ریزی شده بود و هدف از آن کوچاندن ساکنان اصلی و اسکان صهیونیستها به جای فلسطینی ها بود؛ این سیاست صهیونیستی، بر این اساس، شروع شد و بر همین اساس نیز، همچنان ادامه دارد.

"ام محمد" ماجراها و جزییات فاجعه دیریاسین را هر روز برای فرزندان خود و فرزندان مردم منطقه دیریاسین تعریف می کند و همواره زمین ها و مزرعه های پدرانشان را برایشان توصیف می کند تا این مساله در ذهن آن ها حک شود؛ زیرا گذشت زمان، به اشغالگر مشروعیت نمی بخشد و ام محمد باور دارد که روزی نوه ها و نتیجه ها، به سرزمین و اراضی پدرانشان باز می گردند و حق خود را باز می ستانند.

ام محمد در پایان صحبت های خود به خبرنگار شبکه العالم گفت: انسان، هیچ گاه میهن خود را فراموش نمی کند، حتی اگر مدت زیادی در خارج از آن به سر ببرد، حتی اگر هنگام اخراج شدن از آن، کودک بوده باشد.. من هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

10-12:05
26

 

پربیننده ترین خبرها