درگیری سنگین داعش و جبهه النصره نزدیک مرز عراق

درگیری سنگین داعش و جبهه النصره نزدیک مرز عراق
جمعه 22 فروردين 1393 - 09:39

مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر" سوریه از هلاکت 54 نفر در درگیری بین عناصر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به ویژه "جبهه النصره" در شهر "بوکمال" در مرز سوریه با عراق خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، در این درگیری‌ها دستکم 42 نفر از عناصر جبهه النصره و هم پیمانان آنها از پای در آمده‌اند.
گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین به هلاکت برادر سرکرده داعش در شهر "بوکمال" اشاره کرد.
گروه داعش همچنین هفت فرد مسلح گروههای رقیب خود را بعد از به کنترل در آوردن نیروگاه "التی تو" در دشت بوکمال در مرز سوریه با عراق اعدام کرد. جسد سه نفر نیز در نزدیک ناحیه الجفره کشف شد که دستهای آنها بسته و سر آنها پوشیده شده بود و روی بدنشان آثار گلوله وجود داشت.
برخی اطلاعات هم از وجود دهها جسد دیگر در ناحیه "الحفره" حکایت دارد که برخی گروه داعش را به قتل و دفن کردن آنها در یک گور گروهی متهم کردند.
گروه داعش حمله غافلگیر کننده ای را علیه عناصر جبهه النصره در شهر بوکمال در استان دیر الزور انجام داد تا بتواند این شهر و گذرگاه مرزی آن با عراق که شهر بوکمال را به استان الانبار عراق متصل می کند، به کنترل درآورد.
گزارشها حاکی است که گروه داعش بر بخشهایی از شهر بوکمال از جمل پل السیاسه و سیلوهای غلات و مقر نهاد شرعی جبهه النصره مسلط شده است.
درگیری‌ها بین جبهه النصره و سایر گروه‌های مسلح از یک سو و گروه داعش از سوی دیگر در تپه جیحان در حومه شهر حلب در جریان است، و گروه داعش در حال پیشروی به سمت روستای الشیخ است.
به گفته گروه موسوم به دیده‌بان سوریه، این درگیری‌ها به هلاکت دستکم 10 فرد مسلح منجر شده است. درگیری‌هایی نیز بین گروه داعش و جبهه النصره در منطقه حلیصه روی داد که به کشته شدن دستکم 10 فرد مسلح و اسارت یک سرکرده عرب جبهه النصره توسط گروه داعش منجر شد.
این تحولات درحالی صورت می گیرد که پایگاه‌های اینترنتی فایل صوتی منتسب به یکی از سرکردگان داعش را منتشر کردند که در آن به ایمن الظواهری سرکرده شبکه القاعده حمله و وی را "مارق" توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها