روزنامه‌نگار انگلیسی:

خطرناکترین تهدیدی که در کمین انگلیس است

خطرناکترین تهدیدی که در کمین انگلیس است
جمعه 22 فروردين 1393 - 10:56

یک روزنامه انگلیسی در خصوص خطر ملحق شدن اتباع این کشور به گروه‌های تروریستی در سوریه، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی تلگراف" روز جمعه در گزارشی به قلم "کان کوگلن" نوشت: هشدار "ترزا مای" وزیر کشور در خصوص ضرورت مقابله با افراطی‌های انگلیسی، بسیار به جا بود.
کوگلن با اشاره به جنگ سوریه به عنوان خطرناکترین تهدیدی که در کمین انگلیس است، خاطرنشان کرد که هر ماه گروه جدیدی از انگلیسی‌ها این کشور را ترک می‌کنند تا جان خود را برای شرکت در جنگ سوریه به خطر بیندازند. جنگی که طی 3 سال گذشته جان ده‌ها هزار نفر را گرفته است.
این روزنامه نگار انگلیسی در بخش دیگری از این مطلب نوشت، برخی از این افراد به دلیل شنیدن اظهارات مبلغان افراطی در مساجد انگلیس به سوریه رفته‌اند.
کوگلن اظهار داشت؛ این افراد تحت عنوان "جهاد" به سوریه می‌روند، ولی در واقع آنان با گروه‌های افراطی مانند القاعده ارتباط برقرار می‌کنند به این امید که به اردوگاه های آموزشی بپیوندند و در آنجا جدیدترین شیوه‌های تروریسم را بیاموزند.
این روزنامه‌نگار انگلیسی خاطرنشان کرد، بر اساس آمار نهاد اطلاعات خارجی انگلیس "ام آی 6" حد اقل 500 نفر از انگلیس به سوریه رفته‌اند و برخی از آنان به گروه‌های افراطی مانند "جبهه النصره" یا  "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) ملحق شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها