روسیه به اروپا هشدار داد

روسیه به اروپا هشدار داد
جمعه 22 فروردين 1393 - 11:51

رئیس جمهور روسیه، در پیامی به رؤسای جمهور کشورهای اروپایی مصرف کننده گاز روسیه، درباره بحران بدهی‌های اوکراین به روسیه هشدار داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمتری بیسکوف" دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: پیام "ولادیمیر پوتین" از طریق کانال های دیپلماتیک به روسای جمهور کشورهای وارد کننده گاز روسیه ارسال شد. در این پیام، روسیه، درباره تحولات اخیر ابراز نگرانی کرده است و به موضوع افزایش بدهی های "کی یف" به سبب پرداخت نکردن هزینه گاز وارداتی از روسیه، پرداخته شده و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است.

خبرگزاری های روسی پیش از این اعلام کرده بودند که این پیام، بعد از نشست روز چهارشنبه پوتین با کابینه روسیه و شرکت گازپروم آماده شد. در این جلسه، پیامدهای احتمالی انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین بررسی شد.

پوتین در این جلسه، تامل بیشتر پیش از اجرای بندهای توافقنامه، در صورت عدم پرداخت بدهی ناشی از واردات گاز روسیه را خواستار شد و درخواست کرد پیش از رایزنی بیشتر با شرکای اوکراینی، پرداختی های گازرسانی را از آن ها مطالبه نکنند.

دیمتری مدودوف نخست وزیر روسیه در همین نشست تاکید کرد، بر اساس قرارداد امضا شده میان روسیه و اوکراین در سال 2009، می توان از شیوه پیش پرداخت مبلغ گاز، در صورت عدم تسویه دیون استفاده کرد.

به گفته مدودوف، بدهی های اوکراین به روسیه، بالغ بر 16.6 میلیارد دلار است. این بدهی ها، شامل سه میلیارد دلار وام به اوکراین به اضافه بدهی های ناشی از عدم پرداخت هزینه گاز روسیه به ارزش 2.2 میلیارد دلار و 11.4 میلیارد دلار اموال روسیه است که به سبب لغو توافقنامه های پیشین باید به روسیه مسترد شود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها