اوضاع مصر، 10 روز پس از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات

اوضاع مصر، 10 روز پس از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات
جمعه 22 فروردين 1393 - 15:17

با گذشت ده روز از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر، هیچ یک از نامزدهای احتمالی که بر سر تصدی پست ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت دارند، هنوز ثبت نام نکرده اند. این در حالی است که یارکشی رقبا همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم از قاهره گزارش داد، احزاب ناصری حمایت خود را از "عبدالفتاح سیسی" وزیر دفاع سابق اعلام کردند؛ به گفته آن ها، ستاد وی بیش از 25 هزار نماینده پیدا کرده و در انتظار زمان مناسب برای علنی کردن آن هستند.

در این میان، نخست وزیر مصر، یکی از استانداران را به سبب نوشتن بیانیه ای در حمایت از نامزدی سیسی، از پست خود برکنار کرد.

"محمد ابوالعلا" رئیس حزب دموکرات ِ عرب ِ ناصری به شبکه العالم گفت: از زمان مرگ جمال عبدالناصر تاکنون، هیچ یک از مسئولان مصر نتوانسته است به اندازه عبدالفتاح سیسی از تایید مردمی برخوردار شود. مصر با مشکلات و چالش هایی مواجه است که برای عبور از آن نیازمند همراهی کامل مردم با رییس جمهور است و تنها کسی که می تواند این تایید را به دست آورد، عبدالفتاح سیسی است.

اما اعضای ستاد "حمدین صباحی" رقیب احتمالی "عبدالفتاح سیسی" اعلام کردند که در معرفی نمایندگان این ستاد، با محدودیت ها و موانع و کارشکنی هایی مواجه شده اند. آن ها با وجود آن که تاکنون نتوانسته اند، بیست و پنج هزار نماینده را با ستاد صباحی همراه کنند، بر ادامه حمایت از وی تا آخرین لحظه، تاکید کردند.

"احمد علی" مسئول نمایندگی ها در ستاد حمدین صباحی به شبکه العالم گفت: به حمد الله تاکنون توانسته ایم به 25 هزار نماینده نزدیک شویم اما هنوز این عدد کامل نشده و دستکم هزار نماینده کم داریم.

وی افزود: از روز نخست، برای همراه کردن نمایندگان و ثبت نام آن ها در ستاد صباحی با کارشکنی های متعددی مواجه شده ایم و این کارشکنی ها همچنان ادامه دارد؛ ما فقط با یک نامزد رقابت نمی کنیم بلکه با تمام سازمان های دولت مواجه شده ایم، تاجایی که کارمندان دولت از رای دادن به حمدین صباحی سر باز می زنند.

26

پربیننده ترین خبرها