فرمانده تروریستهای"گردانهای عزام" عراق کشته شد

فرمانده تروریستهای
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:48

العالم - خبرنگار شبکه خبری العالم ازکشته شدن فرمانده گروه تروریستی "گردان های عزام" عراق در عملیات هوایی ارتش خبر داد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش های دریافتی، ارتش عراق، فرمانده گروه تروریستی موسوم به "گردانهای العزام" به همراه 6 تن از همراهانش را در عملیات هوایی بر فراز پناهگاه های عناصر تروریستی شهر فلوجه، به هلاکت رساند.
در این عملیات همچنین 44 تن از عناصر تروریستی کشته شدند و یک خانه بمبگذاری شده نیز در شهر تخریب شد.
گردان های عبدالله عزام که "ماجد الماجد" سرکرده سعودی آن در لبنان دستگیر و بعدها اعلام شد که خودکشی کرده است، مسوولیت چندین انفجار در مناطق طابا، تویبع و شرم الشیخ مصر  در سال 2004 و حمله به دو ناو آمریکایی در بندر العقبه در سال 2005، حمله به گردشگران خارجی در نزدیکی موزه مصر، انفجار انتحاری علیه نفت کش ژاپنی در نزدیکی ساحل امارات در سال 2010 و حمله انتحاری به سفارت ایران در لبنان را برعهده گرفته است.

ادامه درگیریهای ارتش با گروههای مسلح

نیروهای عراقی، در جزیره خالدیه و حومه شهر الرمادی در غرب کشور، با عناصر مسلح گروه تروریستی داعش درگیر شدند.
در پی تصمیم نوری مالکی، نخست وزیر عراق، برای توسل به راه حل نظامی در زمینه بیرون راندن گروه داعش از فلوجه، نیروهای عراقی در جزیره خالدیه و حومه شهر الرمادی با این گروه درگیر شدند.
گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) سد فلوجه را به کنترل در آورده و آب را بر روی استانهای جنوبی کشور بسته اند.
به گفته برخی سیاستمداران عراقی، اقدام عناصر مسلح داعش در زمینه قطع آب سد فلوجه بر روی مردم، افکار عمومی عراق را علیه آنها برانگیخته است به گونه ای که موجب شد تا آنهایی که از گزینه های مسالمت آمیز برای حل بحران فلوجه دفاع می کردند، از دیدگاه خود منصرف شوند.
"قاسم فهداوی" عضو شورای استان الانبار، پس از آنکه تمام تلاشها برای کنترل این بحران با شکست مواجه شد، استفاده از گزینه نظامی برای پایان دادن به بحران فلوجه را در دستور کار قرار داد و این در حالی است که نخست وزیر عراق نیز تاکید کرد که دولت تصمیم خود را برای حل این بحران از طریق دخالت نیروهای ارتش اتخاذ کرده است.
نوری مالکی، نخست وزیر عراق، با صدور بیانیه ای در خصوص مقابله با داعش تاکید کرد که اینک استفاده از تمام قدرت و توان دولت برای نجات جان مردم و زمین های زراعی، اجازه ندادن به قاتلان برای تبدیل شهر فلوجه به پایگاهی برای جنایتهای خود و بی توجهی به جان و مال مردم، بسیار ضروری شده است.
این بیانیه همچنین از شهروندان استان الانبار و خارج از آن خواست تا به وظیفه خود در خصوص کمک به نیروهای مسلح کشور عمل کنند.
همچنین درگیری های شدیدی میان ارتش و عناصر داعش در جزیره خالدیه در شرق الرمادی روی داد که ارتش برای مقابله تروریستها از بالگردها استفاده کرد. همچنین مناطق الحوز در مرکز الرمادی و الجرایشی در شمال غرب شهر و البوسوده از توابع خالدیه شاهد درگیریهای شدیدی میان نیروهای عراقی و عناصر مسلح است.
فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که یک نیروی مشترک با پشتیبانی فرزندان عشایر توانست 8 تن از عناصر داعش از جمله برخی که دارای تابعیت عربی هستند، در منطقه جسر الحوز در الرمادی، به هلاکت برساند.

همچنین منبعی در فرماندهی عملیات الانبار تاکید کرد که این فرماندهی، روز گذشته تردد خودروها، موتورسیکلت ها و افراد را به سبب اجرای عملیات امنیتی در شهر، تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها