سرکوب تظاهرات در مناطق مختلف بحرین

سرکوب تظاهرات در مناطق مختلف بحرین
جمعه 22 فروردين 1393 - 21:30

العالم - نیروهای امنیتی بحرین روز جمعه تظاهرکنندگان را در مناطق ابوصیبع (شمال) ، القدم (شمال) و مقشع (غرب منامه ) سرکوب کردند و مانع رسیدن آنها به میدان الحریه (واقع در منطقه مقشع) شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم درحالی که نیروهای امنیتی حلقه ای اطراف این میدان ایجاد کردند، تظاهرکنندگان تصاویر حسن المشیمع دبیر کل جنبش " حق " را به دست داشتند و در شعارهای خود بر لزوم آزادی وی تأکید می کردند.

المشیمع در یکی از زندان های رژیم حاکم آل خلیفه بحرین محبوس است و مسئولان زندان با وجود بیماری وی خدمات درمانی را از او دریغ می کنند.

جمعیت وفاق ملی بحرین هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد : رژیم با هدف از پای درآوردن حسن المشیمع ، از سپتامبر 2012 تاکنون وی را از خدمات درمانی محروم کرده است و باید پاسخگوی هر آسیبی که به وی می رسد ، باشد .

این جمعیت با بیان اینکه رژیم درباره محرومیت زندانیان از خدمات درمانی سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد ، افزود : آل خلیفه با محروم کردن زندانیان از خدمات درمانی می خواهد انتقام بگیرد و آنان را از مطالبات اصلاح طلبانه و دمکراسی خواهانه خود منصرف کند .

جمعیت وفاق ملی اعلام کرد : افرادی مانند حسن المشیمع زندانیان سیاسی هستند و باید فوراً آزاد شوند، درحالی که کمیته حقیقت یاب بسیونی نیز در گزارش خود آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شد؛ ولی رژیم همچنان آنان را به بند کشیده است .

این گروه سیاسی مخالف بحرین اعلام کرد : ده ها زندانی سیاسی بیمار دیگر نیز از خدمات درمانی محروم هستند که این امر نشان می دهد رژیم حاکم هیچ ارزشی برای جان مردم قائل نیست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها