سمبل مقاومت سوریه از نگاه صهیونیست ها!

سمبل مقاومت سوریه از نگاه صهیونیست ها!
جمعه 22 فروردين 1393 - 22:33

العالم - پایگاه اینترنتی صهیونیستی "والاه"، کمال اللبوانی معارض نظام سوریه را سمبل مقاومت این کشور و مردی توصیف کرد که آرزوی دمکراسی، آزادی و صلح نه فقط برای سوریه بلکه برای رژیم صهیونیستی دارد.

پایگاه مزبور که وابسته به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی است، افزود: اللبوانی پس از آنکه تقریبا از تمام کشورهای دنیا ناامید شد، به رژیم صهیونیستی آمد. 

این معارض سوری به والاه گفت، اینجا روی دیگر انقلاب سوریه است، چون فرصتی تاریخی برای صلح میان دو ملت (اسراییل و سوریه) فراهم شده است، ما دشمنان مشترک و منافع مشابهی داریم.

وی افزود: من به منافع مشترک تکیه دارم، ملت سوریه می خواهد اسد را سرنگون کند اما نمی خواهد سازمانهای تروریستی افراطی جایش را بگیرند، این به مصلحت اسراییل نیز هست، رهایی از اسد اما جلوگیری از به قدرت رسیدن القاعده.  

اللبوانی ادامه داد: تنها راه تحقق این هدف، حمایت از معارضین سوری است، جهان در سوریه شکست خورد، اما اسراییل، دولتی است که آماده تحمل مسئولیت و انجام کار درست است. 

وی گفت، جهان امروز می داند در سوریه چه جریان دارد و ساکت نمی نشیند، به نظر من شما یهودیان می توانید کاری انجام دهید.

وی با اذعان به دشمنی ایران و حزب الله با رژیم صهیونیستی، افزود: به نظر من ما دارای منافع مشترکی با ملت اسراییل هستیم و باید علیه (ایران ، حزب الله و القاعده) با یکدیگر همکاری کنیم.

برخی ادعاهای اللبوانی درشرایطی مطرح می شود که گروههای تروریستی سوریه هیچگاه به عنوان دشمنان جدی رژیم صهیونیسی مطرح نبوده اند و درسالهای گذشته دلایل و مدارک متعددی در باره حمایت های آشکار و پنهان اشغالگران قدس از تروریست های سوریه افشا شده است.
    
اللبوانی درباره پیشنهاد به رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه ممنوع پرواز در جنوب سوریه برای کمک به مخالفان سوری به منظور سیطره بر منطقه گفت، بسیاری در سوریه می دانند اوضاع خاورمیانه تغییر کرده و دوست به دشمن و دشمن به دوست تبدیل شده است.

وی درباره جولان گفت، باید راه حلی برای این منطقه بر اساس قطعنامه های بین المللی بیابیم، جولان می تواند به منطقه صنعتی و گردشگری مشترک تبدیل شود و تفریحگاه صلح بین المللی باشد بدون آنکه اسراییلیها آن را تخلیه کنند، در هر صورت، اگر سوریه از هم بپاشد یا به چهار کشور تجزیه شود دیگر کسی نیست که خواستار جولان باشد در این صورت سوریه و جولان را به طور کامل از دست خواهیم داد.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها