نخست وزیر عراق: بصره پایتخت اقتصادی می‌شود

نخست وزیر عراق: بصره پایتخت اقتصادی می‌شود
شنبه 23 فروردين 1393 - 13:47

نخست وزیر عراق گفت، استان بصره ستون مهره‌ها و شاهرگ حیاتی این کشور است و این شایستگی را دارد که به عنوان پایتخت اقتصادی معرفی شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مالکی در مراسم رسمی "ائتلاف دولت قانون" در شهر بصره گفت: بصره شاهرگ اصلی عراق است و می تواند پایتخت اقتصادی کشورباشد؛ ساکنان این شهر شایستگی برخورداری از نعمت ها و منابع آن را دارند.

وی با اشاره به اقدامات رژیم سرنگون شده بعث علیه مردم این استان و همچنین آثار جنگ ها و حملات اشغالگران بر آنان اظهار داشت: بصره با وجود جنگ ها واعدام ها، زادگاه مردان صداقت پیشه بوده است.

مالکی افزود: هیچگاه افرادی را که برای وطن پایداری کردند، فراموش نمی کنم؛ کسانی که الگوی جهاد، قدرت و مقابله با طاغوت ها بودند و زمانی که همه سکوت کرده بودند آنها سکوت را جایز ندانستند.

نوری مالکی دیروز از فرودگاه بین المللی بصره برای مشارکت در مراسم انتخاباتی ائتلاف دولت قانون وارد این استان شد.

مسئولان بصره ششم نوامبر 2013 پیش از نامزد شدن بصره به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای عربی خواهان اجرای طرح تبدیل بصره به پایتخت اقتصادی شدند، و نسبت به محدود کردن اختیارات این استان و تلاش برای لغو یا تعدیل لایحه تبدیل این استان به پایتخت اقتصادی کشور برای بار دوم هشدار دادند.

 نمایندگان مجلس عراق پیش از این براهمیت تصویب لایحه "بصره، پایتخت اقتصادی عراق" تاکید کرده و گفته بودند، به توافق رسیدن تشکل های مختلف برای تصویب این لایحه، موجب رشد اقتصادی کشور و پیمودن مراحل پیشرفت و توسعه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها