رسوایی شاه عربستان؛ این بار در یک تلویزیون عربی

رسوایی شاه عربستان؛ این بار در یک تلویزیون عربی
شنبه 23 فروردين 1393 - 19:50

همسر سابق پادشاه عربستان و دو دخترش در یک شبکه تلویزیونی عرب زبان از شرایط حبس خود در قصر عبدالله بن عبدالعزیز سخن گفتند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دختران زندانی پادشاه عربستان سعودی یک هفته پس از مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی انگلیسی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفت، این بار در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی عرب زبان مصاحبه و حکومت آل سعود را رسوا کردند.

در این مصاحبه علاوه بر دو دختر شاه عربستان، امیره العنود الفایز، هسمر سابق عبدالله بن عبدالعزیز، شاه عربستان نیز شرکت داشت.

 

 

 

 

 

 

 

الفایز تابعیت اردنی دارد و پس از متارکه در سال 2003 میلادی به عنوان پناهنده سیاسی در لندن زندگی می‌کند اما 4 دخترش به نام های سحر، جواهر، مها و هلا در عربستان در حصر خانگی به سر می برند.

سحر و جواهر که پیش تر نیز پیام تصویری خود را با استفاده از برنامه اسکایپ به یک شبکه تلویزیونی انگلیسی ارسال کرده بودند این بار با شرکت در مصاحبه ای در شبکه عربی زبان "الحره" به تشریح شرایط اقامت اجباری خود در یکی از قصرهای پدرشان در شهر جده پرداختند.

آنها گفتند خود و دو خواهر دیگرشان 13 سال است که در حصر خانگی به سر می برند و بیش از سه سال است که خواهر سوم خود "هلا" را که در یک کاخ در نزدیکی آنها محبوس است، ندیده اند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که مکان حصر خواهر چهارم به نام "مها" نیز هنوز نامعلوم است.

سحر و جواهر گفتند که 25 روز است از آب و غذا محروم شده اند و فقط غذای کنسرو شده و تاریخ گذشته در دسترس آنهاست و آب دریا را برای آشامیدن تقطیر می کنند. آنها همچنین متعب بن عبدالله برادرشان و نیز عبدالعزیز بن عبدالله پدرشان را مسوول زندگی مشقت بار خود دانستند.

سحر در این مصاحبه گفت که پدرش مانع ادامه تحصیل دخترانش شده و از اشتغال او به عنوان کارمند بانک نیز جلوگیری کرده است.

جواهر نیز افزود: کارکنان کاخ داروهای مخدر در غذای ما می ریختند که بعد از بروز عوارض آن، متوجه این مساله شدیم. وی گفت که او و خواهرش به زور به بیمارستان برده شده و توسط روانپزشکان مورد معاینه قرار گرفته اند.

امیره فایز نیز در این مصاحبه خاطرنشان کرد، اوضاع دخترانش مانند وضعیت بسیاری از زنان در عربستان است.

مادر این 4 دختر از جامعه جهانی خواست به آزادی دخترانش کمک کنند تا آنها بتوانند با خروج از کشور و سفر به انگلیس، تحت درمان قرار گیرند.

سحر و جواهر پیش از این از طریق توییتر از محبوس بودن خود و خواهرانشان در مجموعه کاخ های جده خبر داده بودند.

پربیننده ترین خبرها