"عقاب عرسال" بازداشت شد

شنبه 23 فروردين 1393 - 22:25

سازمان اطلاعات لبنان، ساعتی پیش (شامگاه شنبه) از بازداشت "احمد الاطرش" ملقّب به "عقاب عرسال" خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای امنیتی ارتش لبنان موفق شدند احمد الاطرش را که نقشی اساسی دربمب گذاری خودروها و انفجارهای تروریستی انتحاری در لبنان داشت، عصر شنبه بازداشت کنند.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد: نیروهای ارتش در ایست بازرسی وادی حمید در شهر عرسال (شرق) احمد الاطرش را که یکی از متهمان اصلی بمب گذاری خودروهاست، بازداشت کردند.

این خبرگزاری احمد را شکار بزرگ توصیف کرد و افزود: احمد الاطرش برادر سامی الاطرش است. سامی الاطرش روز 27 مارس 2014 در درگیری مسلحانه با ارتش در شهر عرسال زخمی شده بود که به علت شدت جراحات جان باخت.

سامی الاطرش به علت مظنون بودن به عضویت در گروه تروریستی گردان های عبدالله عزام، بمب گذاری خودروها، شلیک موشک و گلوله خمپاره به سوی مناطق مسکونی لبنان، ربودن شهروندان، دست داشتن در قتل 4 ساکن منطقه وادی رافق شهرعرسال، قتل چند نظامی در منطقه وادی حمید و طراحی حمله به نظامیان تحت تعقیب بود تا اینکه در درگیری های مسلحانه 27 مارس زخمی و نهایتاً به علت شدت جراحات جان باخت.

احمد و سامی الاطرش با شیخ عمر الاطرش ارتباط داشتند. شیخ عمر الاطرش بیش از 2 ماه پیش به اتهام دست داشتن در انفجارهای تروریستی منطقه حریک و نقل و انتقال تروریست های انتحاری بازداشت شد.

عرسال یک شهرک نزدیک مرزهای سوریه است که به مخفیگاه تروریست های تکفیری و محل عبور خودروهای بمب گذاری شده و تروریست های انتحاری به دیگر شهرهای لبنان تبدیل شده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها