74 درصد شترهای عربستان بیمار هستند

74 درصد شترهای عربستان بیمار هستند
يکشنبه 24 فروردين 1393 - 15:59

استاد محیط زیست دانشکده علوم دریایی دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان گفت، 74 درصد شترهای این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم دکتر "علی عشقی" به روزنامه سعودی "الاقتصادیه" افزود: شیوع این ویروس از 20 سال قبل آغاز شد و بزرگترین متخصصین بیماریهای مسری ناشی از کرونا اقدام به پژوهش در این زمینه نموده اند.   
این کارشناس سعودی ادامه داد: نمی توان این تعداد از شترها را نابود کرد، به ویژه اینکه شتر انباری از ویروسهایی است که در همه جا وجود دارند؛ به عنوان مثال اگر یک پیمانه کوچک آب را آزمایش کنیم بدون شک حدود 10 میلیون ویروس را در آن مشاهده می‌کنیم، ولی این ویروسها مضر نیستند و در صورت نوشیدن آن آب به انسان آسیبی نمی رسانند.

وی با تأکید بر ضرورت واکسیناسیون فوری شترها به ویژه پس از تلف شدن شمار بسیاری از شترها، تلاش برای درمان شترهای مبتلا به این ویروس به منظور حفظ این منبع حیوانی را مورد تاکید قرار داد.  
ویروس کرونا به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها