جنجال درباره مجرد یا متأهل بودن حضرت مسیح (ع)

جنجال درباره مجرد یا متأهل بودن حضرت مسیح (ع)
يکشنبه 24 فروردين 1393 - 17:12

دانشگاه هاروارد در گزارشی جدید اعلام کرد، تکه کاغذی که روی آن کلماتی منسوب به حضرت مسیح (ع) به ویژه درباره "همسر" ایشان نوشته شده است، جعلی نیست.

اعتقاد غالب این است که حضرت مسیح (ع) مجرد زندگی کرد ولی گزارش جدید دانشگاه هاروارد درباره صحت جملات منسوب به ایشان خصوصاً کلمه " همسرم " بار دیگر جنجالی را بین محافل دانشگاهی و کلیساها و مردم درباره واقعیت های زندگی مسیح (ع) به راه انداخت.
مجله هاروارد در شماره ماه آوریل خود به نقل از کارشناسان و محققان نوشت : به احتمال قوی تاریخ این تکه کاغذ پاپیروس به قرن ششم تا نهم برمی گردد و شاید قدیمی تر باشد .
" کارِن کینگ " استاد تاریخ دانشگاه هاروارد 2 سال پیش اکتشاف نوشته های منسوب به حضرت مسیح (ع) را اعلام کرده بود و از آن زمان بحث و بررسی ها درباره جعلی یا اصلی بودن این نوشته ها روی کاغذ پاپیروس و معنای جملات موجود در آن آغاز شد .
کینگ می گوید : گزارش جدید دانشگاه هارواد دلیلی برای متأهل بودن مسیح (ع) نمی شود .
ماهیت نویسنده تکه کاغذ که حاوی جملاتی به زبان مصری قدیم (زبان قبطی ) است ، معلوم نیست . مسیح (ع) در جملات منسوب به وی درباره مادرش ، همسرش و یکی از حواریون زن به نام ماریا سخن می گوید و به گفته کینگ "مهمترین مساله موجود در تکه کاغذ این است که زنان چه همسران و چه مادران می توانند از حواریون مسیح (ع) باشند."  
هال تاسیگ استاد انجیل در دانشگاه هاروارد نیز می گوید : جملات موجود در تکه کاغذ مؤید این مساله است که حضرت مریم (س) یکی از مبلّغان بزرگ دین مسیح (ع) بود.
با این حال، کشیشی به نام "جیمز مارتین" که اخیراً کتابی با عنوان " مراحل زندگی مسیح (ع) " تألیف کرده است ، اعلام کرد : دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد مسیح (ع) مجرد بوده است و اگر ایشان متأهل بود ، بدون شک نویسندگان انجیل های چهارگانه نام همسر وی را ذکر می کردند خصوصاً اینکه نویسندگان انجیل ها بقیه اعضای خانواده مسیح (ع) را ذکر کرده اند .  
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مارتین می نویسد : اخباری در انجیل درباره توانایی مسیح (ع) در تبدیل کردن سنگ به پرنده آمده است، و طبیعی است که مردم می خواهند مطالب بیشتری درباره زندگی مسیح (ع) بدانند .
مجله هاروارد به نقل از " لئو دپیوت" کارشناس تمدن مصر در دانشگاه براون نوشت: به نظر می رسد که تکه کاغذ حاوی جملات منسوب به مسیح (ع) جعلی باشد، و من هرگز متنی برجسته به زبان مصری قدیم ندیده ام .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها