کشف آخرین مخفیگاه "داعش" در دیرالزور !

کشف آخرین مخفیگاه
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 10:03

روزنامه لبنانی "السفیر" روز دوشنبه مطلب طنزی را در خصوص آینده گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، السفیر در این مطلب که در صفحه نخست این روزنامه چاپ شده، نوشته است:
بعد از گذشت 35 سال از اجرای کامل مفاد توافقنامه کنفرانس "ژنو 5"، که به جنگ در سوریه پایان داد؛ گروهی از باستان شناسان در منطقه دیرالزور غاری را یافتند که گمان می‌رود آخرین مخفیگاه گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) باشد.
از پایان جنگ در سوریه، این کشف در نوع خود بسیار منحصر به فرد است؛ زیرا در همه مخفیگاه‌های کشف شده قبلی داعش – که طی 20 سال عامل نگرانی سوریه و کشورهای همسایه بود- هیچ کسی در آنها زندگی نمی کرد. این درحالی است که در کشف اخیر، باستان‌شناسان موجوداتی را در غار یافتند که از لحاظ فیزیولوژیکی بسیار شبیه به انسانهای عادی هستند، و احتمالا این موجودات قبلا از جنگجویان داعش بودند.
بر اساس اظهارات "فراس زیاده" رئیس گروه باستان شناسان به السفیر، همکارانش هنگام حفاری و گشتن به دنبال آثار باستانی، صداهای عجیبی را شنیدند؛ به همین دلیل آتش نشانی را فرا خواندند. نیروها آتش نشانی نیز فورا در محل حاضر شده و پس از بررسی منطقه توانستند خود را به غار برسانند.
غار نشینان فورا به سوی نیروهای آتش نشانی سنگ و فلز پرتاب کردند به همین دلیل فرمانده این گروه از وزارت کشور درخواست کمک کرد. این وزارتخانه نیز فورا دو تیم لجستیکی و پزشکی را به محل اعزام کرد.
پس از یک ساعت و نیم درگیری، نیروهای ویژه توانستند با "گاز نعناع" که آرامبخش اعصاب است، غارنشینان را ناتوان کنند. 
یکی از نیروهای ویژه که خواست نامش فاش نشود به السفیر گفت: غار نشینان در جریان درگیری عبارتهای عجیبی را می گفتند مانند: "حوری‌ها" و یا اینکه "جگرهایتان را می‌خوریم" .  آنان پس از انتقال به بخش مراقبت های ویژه، همچنان این عبارتها را تکرار می‌کردند.
در بررسی آن محل، نیروها دو اسلحه قدیمی روسی از نوع کلاشینکف (1990) و آمریکایی از نوع ام 16 (1995) و مقادیری مهمات قدیمی یافتند. همچنین در آن محل چند دوربین قدیمی دید در شب و دو تلفن ماهواره‌ای قدیمی از نوع "ثریا" یافته شد.
یک منبع در بیمارستان دیرالزور در اظهاراتی رسمی اعلام کرد، پس از انجام آزمایش   DNAمشخص شد که این 5 غار نشین با وجود چهره و ظاهر عجیبشان (صورت خاکی رنگ با موهای قرمز) انسان هستند.
السفیر سپس از طریق مرکز طبی عربی دمشق، جزئیات بیشتری را از این آزمایش به دست آورد که نشان می‌دهد آنها، یک چچنی 85 ساله، یک ابخازی 74 ساله، یک سعودی 72 ساله و دو قرقیزستانی 75 ساله و 86 ساله هستند.
یادآور می شود که گروهی که تحت عنوان "دولت اسلامی در عراق و شام" شناخته می‌شد، پس از توافق سال 2019 سوریه به ریاست جمهوری بشار اسد با مخالفان در شهر ژنو سوییس با میانجیگری لبنان، به شدت شکست خورد.
طی 10 سال گذشته نهادهای غیردولتی عربی توانستند تصمیم اتحادیه عرب برای حمایت از جنگجویان افراطی تسلیم شده را اجرایی کنند و آنان را دوباره به جامعه باز گردانند.
با وجود استقبال از کشف این غار، "جمعیت حمایت از حیوانات سخنگو" به شدت برخورد وحشیانه با غارنشینان را محکوم کرد.
"جمعیت حمایت از جوامع اولیه" در برلین نیز تجاوز به حریم خصوصی جامعه داعشی‌ها را  به شدت محکوم کرد و خواستار بازگرداندن غارنشینان به مخفیگاهشان شد و درخواست کرد که آن غار، به منطقه حفاظت شده طبیعی تبدیل شود و در فهرست آثار جهانی قرار بگیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها