نماینده پارلمان عراق فاش کرد:

پشت پرده رایزنی آمریکا با برخی جریان‌های عراقی

پشت پرده رایزنی آمریکا با برخی جریان‌های عراقی
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 12:14

پیش از برگزاری انتخابات مهم پارلمانی عراق، دولت آمریکا قصد دارد، با برخی گروه وجریان‌های فعال سیاسی عراق رایزنی کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "میسون الدملوجی" نماینده پارلمان عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق "واع"، از تلاش آمریکا برای برقراری تماس و رایزنی با برخی از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی فعال و نیرومند عراقی با هدف باز کردن جای پایی برای خود در عراق آینده خبر داد.
این نماینده پارلمان عراق، در بخش دیگری از سخنانش افزود: دولت آمریکا هم اکنون در حال رایزنی با برخی از سران فهرست های انتخاباتی عراق است، تا از این طریق برای آینده این کشور نقشه سیاسی جدیدی براساس نیازهای خود در عراق تهیه کند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون دولت آمریکا به برخی از جریان های سیاسی عراقی اعلام کرده می خواهد در عراق جدید جایی برای "نوری مالکی" نخست وزیر کنونی عراق نباشد، از این رو آمریکا در حال برنامه ریزی است تا فهرست دولت قانون به ریاست نوری المالکی در عراق رای نیاورد.
این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: انتخابات پارلمانی عراق در حالی قرار است به زودی برگزار شود، که عراق امروز دستخوش نا آرامی های مختلفی است، که از مشکلات سیاسی تا امنیتی در نوسان است.
الدملوجی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برخی قصد دارند عراق تجزیه شود، اما این افراد و گروه ها نمی دانند این اقدام تا چه اندازه می تواند به زیان عراق و ملت عراق تمام شود، حال این که این طرح حتی به زیان دسته بندی های مذهبی هم خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد، در دولت آینده ضمن حل بسیاری از مشکلات امنیتی، به بسیاری از مشکلات جامعه نیز رسیدگی شود، الدملوجی در عین حال، مشارکت نهادهای غیر دولتی برای حل مشکلات جامعه عراقی در دولت آینده را خواستار شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

پربیننده ترین خبرها