جزئیات دیدار آیت‌الله سیستانی و مقتدی صدر

جزئیات دیدار آیت‌الله سیستانی و مقتدی صدر
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 12:53

سخنگوی جریان صدر، جزئیاتی را از دیدار مقتدا صدر با آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر عراق، اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "صلاح العبیدی" اظهار داشت: آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق از هیچ کاندیدا و جناح خاصی حمایت نخواهد کرد.
وی با اشاره به دیدار دیروز مقتدا صدر با آیت الله سیستانی به خبرگزاری تسنیم گفت: مرجع شیعیان عراق بار دیگر تأکید کرد که از هیچ کاندیدای خاصی حمایت نخواهد کرد و تنها خواسته وی برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف است، تا مردم بتوانند کاندیداهای مورد اعتماد خود را انتخاب کنند.
سخنگوی جریان صدر درباره تشکیل دولت آینده عراق و در پاسخ به این سؤال که جریان صدر با کدام‌یک از فراکسیون‌های پارلمانی ائتلاف تشکیل خواهد داد، اظهار داشت: ما منتظر برگزاری انتخابات و اعلام نتایج هستیم، هنوز برای تشکیل ائتلاف‌ پارلمانی زود است اما در هر صورت جریان صدر با مشارکت ائتلاف مواطن و دوستان کُرد و برادران اهل‌تسنن، دولت آینده را تشکیل خواهد داد.
العبیدی با ابراز نگرانی از وضعیت امنیت استان الانبار از دولت نوری مالکی خواست تا زمان برگزاری انتخابات، امنیت لازم این استان را تأمین کند، تا مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
وی همچنین تعویق انتخابات به‌دلیل اوضاع استان‌های اهل‌تسنن عراق را دور از ذهن  خواند و گفت: شایعاتی مبنی بر تعویق انتخابات شنیده می‌شود اما جریان صدر به هیچ عنوان تأخیر حتی یک‌روزه انتخابات را قبول نخواهد کرد، دولت و دستگاه‌های امنیتی مسئول تأمین امنیت تحت هر شرایطی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها