کمپین کارت قرمز برای اخراج "اسرائیل" از فیفا

کمپین کارت قرمز برای اخراج
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 20:27

العالم -فعالان ورزشی آمریکایی و عرب به دنبال نقض آشکار و مکرر حقوق بشر و به ویژه حقوق ورزشکاران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، کمپین اخراج رژیم "اسرائیل" از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را با نام "کارت قرمز برای اخراج اسرائیل" راه اندازی کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، این دسته از فعالان ورزشی در این زمینه به سابقه تاریخی اشاره کرده اند که درآن فیفا از سال 1964 تا 1992 رسما عضویت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را تعلیق کرد و این امر در کنار فشارهای بین المللی به پایان عمر نظام نژادپرستی در این منطقه منجر شد.

این کمپین با هماهنگی گروهی از فوتبالیست های بین المللی از جمله اریک کانتونا، فردریک کانوتیه در آمریکا آغاز شده و ورزشکاران بین المللی دیگری نیز مخالفت خود را با تصمیم اتحادیه اروپا برای برگزاری جام مردان زیر 21 سال در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرده اند.

"رهیف عوض الله" فعال عربی آمریکایی نیز خواهان لغو عضویت فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی در فیفا شده تا این رژیم مجبور شود به حقوق بشر در فلسطین احترام بگذارد و در نهایت فوتبالیست های فلسطینی بتوانند به راحتی در بازی ها و رقابت های داخلی و بین المللی شرکت  کنند.

رژیم اشغالگر قدس به محدود کردن فوتبالیست های فلسطینی در داخل کرانه غربی و نوار غزه، منع آنها از مشارکت در مسابقات بین المللی و نیز ممنوع کردن واردات وسایل  و ابزارهای ورزشی حیاتی برای تیم های فوتبال و ورزشگاه های فلسطینی و حتی بازداشت و در تنگنا قرار دادن تعدادی از ورزشکاران فلسطینی متهم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها