پاسخ دبیرکل وفاق به ادعای نبود شکنجه در بحرین

پاسخ دبیرکل وفاق به ادعای نبود شکنجه در بحرین
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 13:10

دبیرکل جمعیت وفاق در پاسخ به ادعای وزیر کشور بحرین مبنی بر نبود شکنجه در زندان های این کشور از او خواست برای روشن شدن این مسأله، به مخبر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه اجازه دهد وارد بحرین شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ علی سلمان گفت: اگر مسوولان مدعی هستند که در زندان ها شکنجه وجود ندارد، زمانی را برای بازدید "خوان مندز" مخبر ویژه سازمان ملل معین کنند.
وی افزود: البته ما می دانیم که وی هرگز مجوز ورود به زندان های بحرین را پیدا نخواهد کرد زیرا مسوولان از این می ترسند که اقدامات ضد انسانی آنها برای جهانیان برملا شود.
شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین دیروز در مصاحبه تلویزیونی گفت که شکنجه به موجب قانون ممنوع و جرم است و مجازات شدیدی در پی دارد و از آن جا که بحرین به همه معاهدات و توافقنامه های بین المللی در این رابطه پایبند است(!) با هرکسی که بدون ارایه دلیل مدعی وجود شکنجه باشد برخورد قضایی خواهد کرد.
وی افزود: تاکنون چندین مقام مسوول از نهادهای مختلف از زندانها و بازداشتگاه ها بازدید کرده اند که از آن جمله می توان به قوه قضائیه، دادستانی، دبیرخانه شکایات، کمیساریای حقوق زندانیان و کمیته بین المللی صلیب سرخ اشاره کرد.
وزیر کشور بحرین همچنین گفته است که مراکز بازداشت و نگهداری از زندانیان در همه نقاط مجهز به دوربین های مداربسته هستند که در چارچوب شفاف سازی وزارت کشور در امور مربوط به زندانیان نصب شده اند و ضمنا ماموران پلیس برای برخورد مناسب با زندانیان آموزش دیده اند.
بن عبدالله آل خلیفه افزود: نباید بدرفتاری (!) را با شکنجه اشتباه بگیریم و در صورتی که موارد شکنجه برای دبیرخانه شکایات محرز شود اقدامات قانونی در این رابطه صورت خواهد گرفت.
اظهارات وزیر کشور بحرین در حالی است که تا کنون دهها تصویر از زندانیانی که بعد از آزادی، آثار شکنجه روی بدن آنها مشهود بوده در رسانه های مختلف داخل و خارج از بحرین منتشر شده است.
خوان مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد شکنجه، در 24 آوریل 2013 بیانیه ای منتشر کرد و در آن "ناراحتی عمیق" خود را از تصمیم مقامات بحرین برای به تعویق انداختن سفر وی به این کشور که بین روزهای 8 و 15 ماه می 2013 برنامه ریزی شده بود، اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها