حشد: خشونتها در عراق "نسل کشی" است

حشد: خشونتها در عراق
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:55

یک سازمان حقوقی بین المللی درخواست کرد انفجارها و اقدامات تروریستی در عراق از سال 2003 میلادی، در فهرست سازمان ملل در زمینه جنایتهای "نسل کشی گروهی" درج شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان موسوم به "فراخوان ملی مردمی برای وارد کردن انفجارهای عراق در فهرست جنایت های نسل کشی گروهی" (حشد) در بیانیه ای اعلام کرد: تیمی از این سازمان اخیرا با "سوجی کالمندادا" کارشناس حقوق بین الملل و رئیس موسسه بین المللی حقوقی (stepoe-johson ) ملاقات کرد و در این ملاقات به تلاش های این سازمان برای وارد کردن انفجارهای تروریستی و اقدامات خشونت آمیز عراق در فهرست جنایت های نسل کشی گروهی پرداخته شد.
سایت "السومریه نیوز" به نقل از این بیانیه نوشت: کالمندادا از این تلاش ها حمایت و استقبال کرد، و آمادگی خود را برای ارایه هرگونه کمکی در این زمینه ابراز داشت.
براساس این بیانیه، کالمندادا با درخواست برای وارد کردن انفجارهای تروریستی عراق در فهرست جرایم نسل کشی گروهی و جرایم ضد بشری، تاکید کرد: جرایم و کشتار صورت گرفته در عراق با تعدادی از توافقنامه های بین المللی منطبق است، که این توافقنامه ها باید به جریان افتاده و اجرایی شود.
کالمندادا تاکید کرد که دولت عراق باید از تلاش های یاد شده حمایت و مبالغ لازم را برای این امر تامین کند.
سازمان حشد از فراخوان های جوانانی است که خواهان درج اقدامات خشونت آمیز در عراق در فهرست سازمان ملل در  زمینه جرایم "نسل کشی گروهی" و پرداخت غرامت به زیان دیدگان، و بازخواست طرف هایی است که از تروریسم در عراق حمایت می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها