بحران بزرگی که نتانیاهو با آن مواجه است

بحران بزرگی که نتانیاهو با آن مواجه است
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 16:46

پیشنهادهای آمریکا به رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران شکست مذاکرات سازش، بنیامین نتانانیاهو نخست وزیر این رژیم را با دردسرهایی در کابینه ائتلافی خود مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "معاریو" به نقل از منابع سیاسی ارشد در تل آویو، نوشت: کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در صورت نپذیرفتن طرح پیشنهادی آمریکا برای آزادی گروه چهارم اسرای فلسطینی، به زودی از هم خواهد پاشید، زیرا "نفتالی بنت" وزیر اقتصاد این رژیم از حزب «حبیت هایهودی» (خانه یهودی)، تهدید کرده که در صورتی که نتانیاهو با پیشنهاد آمریکا مخالفت کند، روند سازش نابود خواهد شد.

وی افزود: حزب هتنوعا (جنبش) که "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری وابسته به آن است نیز همانند حزب وی از کابینه خارج خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه "رأی الیوم" گزارش داد: روابط بین نتانیاهو و و وزیر اقتصاد این رژیم به حدی بحرانی شده که دفتر نتانیاهو روز گذشته دیدار وی با بنت را لغو کرد.

یدیعوت آحارنوت نیز در این باره به نقل از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشت: خروج هر یک از احزاب به ویژه حزب "خانه یهودی" یا حزب "جنبش" به رهبری لیونی می تواند به برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شود، زیرا نتانیاهو جایگزینی برای این احزاب ندارد.

بر اساس نظرسنجی روز جمعه روزنامه صهیونیستی "هآرتص" و نظرسنجی روز دوشنبه "یدیعوت آحارنوت"، در صورت برگزاری انتخابات پیش از موعد، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو 9 کرسی خود را در پارلمان از دست خواهد داد و تنها 22 کرسی خواهد داشت. در این صورت نتانیاهو برای تکیل کابینه ائتلافی با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها