گزارش العالم از پاکسازی "عسّال الورد" در سوریه +ویدیو

سه شنبه 26 فروردين 1393 - 19:47

مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق پایتخت سوریه از کنترل کامل ارتش بر منطقه "عسال الورد" در استان "ریف دمشق" خبر داد و گفت: درگیری ارتش با گروه های مسلح در منطقه "جوبر" شهر دمشق و شهر "الملیحه" واقع در استان ریف دمشق همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین مرتضی" مدیر دفتر العالم در دمشق، عصر امروز با تشریح مهمترین تحولات میدانی سوریه، گفت: ارتش امروز وارد منطقه عسال الورد شد و این شهر هم اکنون تحت کنترل کامل ارتش است؛ عسال الورد یکی از مهمترین مواضع گروه های مسلح بود و تعداد زیادی از آنها پس از تسلط ارتش سوریه بر مناطق "الصرخه" و "معلولا" به عسال الورد فرار کرده بودند.

پس از تسلط ارتش بر این شهر، تعداد زیادی از اعضای گروه های مسلح خود را تسلیم ارتش کرده اند.

ارتش سوریه هم اکنون به سوی منطقه "حوش عرب" استان ریف دمشق پیشروی می کند و آخرین اطلاعات واصله، از فرار افراد مسلح به منطقه "الزبدانی" در نزدیکی مرز لبنان حکایت دارد. همچنین تعدادی از اعضای گروه های مسلح نیز در حال فرار از منطقه کوهستانی "قلمون" هستند.

از سوی دیگر افراد مسلح که در عرصه میدانی متحمل شکست های فراوان شده اند، در مقابل به گلوله باران مناطق مسکونی ادامه می دهند و چند گلوله خمپاره به سوی مدرسه ای در منطقه "باب توما"، از مناطق قدیمی دمشق شلیک کردند. این حمله به شهادت یک دختربچه و زخمی شدن 60 نفر منجر شد که وضع جسمی تعدادی از آنان وخیم است.

پربیننده ترین خبرها