روانشناسان سرگرم مداوای تفنگداران دریایی آمریکایی هستند؛

استعفای 27 تفنگدار آمریکایی به‌خاطر پرواز جنگنده روس!

استعفای 27 تفنگدار آمریکایی به‌خاطر پرواز جنگنده روس!
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 22:38

سخنگوی پنتاگون، پرواز جنگنده روس بر فراز ناو آمریکایی را "هولناک و غیرمجاز" توصیف کرد و گفت: 27 نفر از خدمه ناوشکن دونالد کوک پس از این واقعه استعفا داده‌اند و روانشناسان هم اکنون خدمه این ناوشکن را معاینه می‌کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پنتاگون روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند جنگنده روسی سوخو 24 روز شنبه بارها نزدیک ناوشکن آمریکایی دونالد کوک در دریای سیاه، مانور داده است.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شده که جنگنده سوخو 24 روسیه حمله به ناوشکن دونالد کوک را شبیه سازی کرده است.

در همین حال، سایت شبکه "روسیا الیوم" نوشت: استیو وارن سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با رویتر گفته که جنگنده روس 12 بار نزدیک ناوشکن دونالد کوک در ارتفاع پایین مانور داده است.

وارن، مانور جنگنده روس را هولناک و غیرمجاز توصیف کرد و گفت: پرواز نمایشی جنگنده روس باعث شد که 27 نفر از خدمه ناوشکن دونالد کوک، استعفای خود از خدمت نظامی را به مقامات بالا تقدیم کنند.

وارن افزود: ناوشکن دونالد کوک که در غرب دریای سیاه مشغول گشت زنی بود، فوراً به بندر کونستانتا در رومانی هدایت شد و هم اکنون در این بندر لنگر انداخته است و روانشناسان خدمه ناوشکن دونالد کوک را معاینه می کنند(!)

ناوشکن دونالد کوک سومین کشتی جنگی آمریکا است که اخیراً وارد دریای سیاه شد.

به نوشته روسیا الیوم، طبق قوانین بین المللی، لنگر انداختن کشتی های آمریکایی در دریای سیاه به مدت بیش از 14 روز ممنوع است و اگر بیش از این مدت طول بکشد، روسیه از حق حمله کردن به این کشتی ها برخوردار خواهد بود.

هر چند پنتاگون در پی این حادثه، متعهد به افزایش نرخ مزایای بیمه خدمه کشتی از یک میلیون دلار به 3 میلیون دلار شده است، ولی 27 نفر از خدمه ناوشکن دونالد کوک استعفانامه خود را تحویل داده اند و بعید نیست که دیگر خدمه این ناوشکن نیز استعفا دهند که در این صورت، ناوشکن دونالد کوک دیگر قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها