برکناری بندر از نگاه روزنامه انگلیسی

برکناری بندر از نگاه روزنامه انگلیسی
چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 18:32

العالم - به نوشته یک روزنامه انگلیسی، موقعیت بندر بن سلطان از چند ماه قبل از برکناری از پست رییس سازمان امنیت عربستان به خطر افتاده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن، به نقل از تحلیلگران نوشت: موقعیت بندر بن سلطان از چند ماه قبل در خطر بود به ویژه آن که از یک سو، رویکرد عربستانی ها در پیوستن به گروههای افراطی  در سوریه افزایش پیدا کرده بود و از سوی دیگر احتمال واکنش منفی مقامات ریاض نیز در برخورد با این قضیه افزایش یافت.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، بندر بن سلطان با گذشت 3 سال پس از شکست محسوس (عربستان) در سوریه و روابط متشنج با واشنگتن، مجبور به استعفا شد. 

فایننشال تایمز می افزاید: در حالی که بندر در مغرب دوره نقاهتش را می گذراند، سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به اعطای کمک های مالی و نظامی به شورشیان در سوریه ادامه می دادند، اما نتوانستند موازنه قوا را به نفع شورشیان در سوریه تغییر دهند. 

این روزنامه انگلیسی می نویسد: نارضایتی عربستان از واشنگتن وقتی افزایش یافت که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در زمینه مداخله نظامی در سوریه از خود تردید نشان داد و کوشید با ایران درباره برنامه اتمی اش سازش کند. 

"عبدالله بن عبدالعزيز" پادشاه عربستان دیروز (سه شنبه) در حکمی بندر بن سلطان را از ریاست سازمان اطلاعات این کشور برکنار، و "یوسف الادریسی" را به جای او منصوب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها