اديب مصری: از ادرار شتر برای مداوا استفاده نکنیم!

اديب مصری: از ادرار شتر برای مداوا استفاده نکنیم!
چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 19:59

شاعر و ادیب مشهور مصری معتقد است که مسلمانان و اعراب، به میراث قدیم خود نیازمندند، اما تسلیم شدن در برابر همه آنچه در این میراث آمده، بدون در نظر گرفتن حقایق امروزی، نادرست و غیرعاقلانه است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "احمد عبدالمعطی حجازی" در مقاله ای در روزنامه "الاهرام" مصر، خاطرنشان کرد: ما به دین و دنیا نیازمندیم ولی واقعیت این است که امروز دیگر با طب ابن سینا و داود انطاکی خود را درمان نمی کنیم بلکه با طب امروزی خود را معالجه می کنیم.

وی در ادامه می پرسد: چگونه در این دوران می توانیم با ادرار شتر خود را معالجه کنیم؟ و چگونه "بخاری" را که این حدیث منسوب به پیامبر اکرم (ص) را در کتاب موسوم به "صحیح" بخاری روایت کرده، باور کنیم؟

وی در ادامه می پرسد: چگونه روایت ابوهریره را درباره روایت مداوا با بال مگس که به پیامبر اکرم نسبت داده است، باور کنیم؟ در این روایت آمده است که اگر مگسی در ظرف غذایمان افتاد، آن را  کامل در غذا غوطه ور سازیم تا از دارویی که در یکی از بال های آن است، بهرمند شویم و سم ناشی از بال دیگر را خنثی سازیم!!

حجازی در پایان می گوید: اگر ابوهریره این روایت را نقل و ابن ماجه آن را استخراج و بخاری آن را در صحیح خود ثبت کرده، آیا باید آن را باور کنیم و با مگس و ادرار شتر به معالجه خود بپردازیم؟ یا این که  از طب نوین و عقل و معرفت خود کمک بگیریم و  این باورها را از میراث خودبزداییم؟ به راستی چه کسانی باید در بازنگری این امور پیشگام باشند؟ آیا کسی جز علمای الازهر و شیوخ ارجمند باید این کار را انجام دهند؟

گفتنی است، ابوهریره که حتی درباره نام اصلی وی و پدرش اختلاف بسیار وجود دارد و در طول عمر خود کمتر از دو سال، آن هم به طور منقطع در کنار پیامبر خدا (ص) بوده، منبع اصلی احادیث اهل سنت است و تعداد احادیث نقل شده از وی، بیش از 5 هزار حدیث و چندین برابر احادیث صحابه معروف و حتی چهار خلیفه نخست است!

به گواهی تاریخ، ابوهریره در سال 21 هجری و در زمان خلیفه دوم به ولایت بحرین رسید، اما پس از دو سال عزل شد و عمر بن خطاب، او را به اتهام سرقت بیت المال، تازیانه زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها