تعجب خبرنگار انگلیسی از مشاهدات خود در دمشق

تعجب خبرنگار انگلیسی از مشاهدات خود در دمشق
پنج‌شنبه 28 فروردين 1393 - 09:55

یک خبرنگار انگلیسی با اشاره به افزایش محبوبیت رئیس جمهور سوریه در این کشور، تأکید کرد که امنیت دمشق او را شگفت زده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پیتر اوبورن" روز پنج شنبه در مطلبی در روزنامه "دیلی تلگراف" تأکید کرد، با وجود درگیری و جنگ در سوریه طی 3 سال گذشته، محبوبیت بشار اسد رئیس جمهور این کشور افزایش یافته است.
وی تأکید کرد که در سفر به دمشق پایتخت سوریه، امنیت این شهر او را غافلگیر کرد.
این خبرنگار انگلیسی اظهار داشت که هیچ فرد مسلحی را در خیابانهای دمشق ندید، و زندگی در این شهر مانند همیشه در جریان است.
وی با این حال تأکید کرد که عناصر مسلح از مناطقی که در حومه دمشق تحت کنترل آنها است، به سوی پایتخت خمپاره شلیک می کنند.
اوبورن اذعان کرد که با توجه به گفتگوهایی که با مغازه داران، سربازان، پزشکان، نمایندگان مجلس و وزرا در دمشق داشته است، بشار اسد در هر انتخابات مردمی که به صورت آزاد و سالم برگزار شود، پیروز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که با بعضی از شهروندان درباره انتخابات گفتگو کردم، در کمال تعجب متوجه شدم حتی کسانی که عضو حزب بعث نیستند و از معارضان سیاسی به شمار می آیند، از بشار اسد حمایت می کنند.
این خبرنگار انگلیسی اظهار داشت، بسیاری از کسانی که با آنها مصاحبه کرده است، تأکید دارند که کشورشان از سوی قدرتهای بیگانه (عربستان، قطر، ترکیه، با حمایت غرب) در معرض تهدید قرار گرفته است، و این قدرتها از گروه های مسلح که مخالفان را تشکیل داده اند، حمایت می‌کنند.
اوبورن اظهار داشت: این دیدگاه فقط مربوط به علوی ها و حامیان بشار اسد نیست، بلکه اهل تسنن، مسیحیان، و دیگر اقلیتهای سوری نیز به این مسأله اعتقاد دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها