فیلم العالم از اجساد عاملان شهادت خبرنگاران المنار

پنج‌شنبه 28 فروردين 1393 - 21:33

ارتش سوریه با پاکسازی شهرک "حوش عرب" به عنوان آخرین منطقه تحت کنترل تروریست ها در منطقه قلمون، به عملیات خود در ریف دمشق ادامه داد، و توانست افراد مسلحی که برای تیم خبری شبکه المنار لبنان کمین گذاشته بودند، به هلاکت برساند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه از سوریه گزارش داد: ارتش سوریه با پاکسازی شهرک "حوش عرب" به عنوان آخرین منطقه تحت کنترل تروریست ها در قلمون، به عملیات خود در ریف دمشق ادامه داد و علاوه بر کنترل بر بیمارستان میدانی و بزرگترین کارگاه ساخت بمب و خمپاره تروریست ها در این منطقه، تروریست های حمله کننده به تیم خبری شبکه المنار لبنان را به هلاکت رساند. از سوی دیگر، نیروهای ارتش با پاکسازی منطقه معلولا، آن را منطقه امن اعلام کردند.

وی افزود: شهرک حوش عرب، آخرین منطقه ای است که ارتش سوریه اخیرا آن را به کنترل خود درآورده است. همه جزئیات این شهرک و سلاح و مهمات کشف شده، نشان دهنده آن است که از این منطقه، به عنوان یک پناهگاه برای تروریست های جبهه النصره استفاده می شده است؛ به طوری که در بخش های مختلف آن بمب ها و خمپاره های دست ساز مشاهده می شود.

خبرنگار العالم تصریح کرد: در گوشه ای از این شهرک، یک بیمارستان میدانی چند طبقه به کنترل نیروهای ارتش درآمده است که در آن چند اتاق عمل و مقادیر زیادی داروی ساخت عربستان، فرانسه و لبنان مشاهده شده است.
به گفته دارین فضل، وجود عبارات انگلیسی بر روی دیوار اتاق ها از حضور تروریست های خارجی غیرعرب در این منطقه خبر می دهد.

یک منبع نظامی به خبرنگار العالم در این باره گفت: بیمارستان میدانی مذکور، کاملا مجهز و دارای اتاق عمل کامل و چندین اتاق برای نگهداری بیماران و زخمی ها بود و در آن امکانات و دستگاههای مختلفی مشاهده می شد. همچنین مقادیر زیادی دارو در این بیمارستان کشف و ضبط گردید.

منابع نظامی سوری تأکید کردند: شمار زیادی از تروریست های مسلح به طور دسته جمعی از این منطقه فرار کرده اند. از سوی دیگر نیروهای ارتش، بزرگترین کارگاههای ساخت بمب و خمپاره و همچنین ماده انفجاری سی 4 را به همراه دستگاههای فرزکاری در این منطقه کشف و ضبط کردند.

یک منبع نظامی سوری در این باره به خبرنگار العالم گفت: ما در منطقه حد فاصل حوش عرب و عرسال، بزرگترین کارگاه ساخت بمب ها و موشک های دوربرد تروریست ها را کشف و مصادره کردیم.

خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود افزود: ما همچنین اجساد آخرین گروه مسلحی را که با استقرار درمنطقه  معلولا، تیم خبری شبکه المنار را هدف قرار داده بود، مشاهده کردیم. این افراد مسلح توسط ارتش سوریه از پای در آمدند.
وی تصریح کرد: نیروهای  ارتش سوریه، منطقه معلولا از جمله دیر مارتقلا را که راهبه های سوری و لبنانی از آنجا به گروگان گرفته شده بودند، به طور کامل پاکسازی کرد.

دارین فضل خبرنگار العالم در سوریه در پایان تأکید کرد: جنگ در منطقه قلمون دشوار بود اما دستاورد بزرگ ارتش سوریه در پاکسازی این منطقه، زمینه را برای ورود ارتش به منطقه عسال الورد و حوش عرب فراهم کرد و ارتش در این مناطق با مقاومت چندانی مواجه نشد.
MKH-17-07:33

پربیننده ترین خبرها