ديلي تلگراف: بشار اسد پيروز انتخابات خواهد بود

ديلي تلگراف: بشار اسد پيروز انتخابات خواهد بود
جمعه 29 فروردين 1393 - 09:21

العالم - روزنامه ديلي تلگراف نوشت: با گذشت بیش از 3 سال از بحران سوریه، مقبوليت مردمي بشار اسد به عنوان رئيس‌ جمهوري این کشور رو به افزایش است و وي در هرگونه انتخابات رياست‌ جمهوري مردمي آزاد و سالم پيروز خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ديلي تلگراف در مقاله‌اي به ‌قلم "پيتر اوبرن" به افزايش محبوبیت مردمي بشار اسد رئيس جمهوري سوريه اشاره كرده و می نویسد: من (مقاله نویس) در جريان سفر به شهر دمشق پايتخت سوريه احساس امنيت غيرمنتظره‌اي داشتم.

وي می افزاید: من هيچ فرد مسلحي را در خيابان‌هاي شهر دمشق نديدم و زندگي در مركز پایتخت سوریه به‌طور طبيعي در جريان بود.

اوبرن می نویسد: گفت وگو با صاحبان فروشگاه‌ها، سربازان، پزشكان، نمايندگان و وزراي دولتي در دمشق اين احساس را در من ايجاد كرد كه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در هرگونه انتخابات مردمي سالم و آزاد پيروز خواهد شد.

به‌ گفته اوبرن، وقتي درباره انتخابات با برخي از شهروندان سوری بحث و گفت‌ وگو می کردم، با اين مسئله غيرمنتظره روبه‌رو می شدم كه نه‌ تنها افرادي در خارج از حزب بعث حاكم بلكه برخي مخالفان سياسي اسد نيز از رییس جمهور سوریه حمايت می کنند.

سردبیر دیلی تلگراف می افزاید: بسياري از كساني كه با آنها مصاحبه كردم معتقد بودند که كشورشان در معرض تهديد نيروهاي بيگانه (عربستان، قطر و تركيه با حمايت غرب) قرار گرفته است كه از گروه‌هاي تروریستی حمايت مي‌كنند.

به‌نوشته اوبرن، اين ديدگاه تنها به علوي‌هاي طرفدار بشار اسد محدود نمي‌شود بلكه مسلمانان اهل‌سنت، مسيحيان و اقليت‌هاي ديگر نيز همين ديدگاه را در سوریه نسبت به گروه های تروریستی دارند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها