واکنش سرکرده القاعده به نبردهای داخلی تروریست‌ها

واکنش سرکرده القاعده به نبردهای داخلی تروریست‌ها
شنبه 30 فروردين 1393 - 21:32

به دنبال شدت یافتن حملات گروه تروریستی موسوم به "داعش" علیه سایر گروه های تروریستی در سوریه و نیز حمله بی‌سابقه این گروه علیه رهبر القاعده، "ایمن الظواهری" سرکرده کنونی القاعده در یک فایل صوتی، درباره استمرار درگیری و کشمکش بین گروه‌های مسلح فعال در سوریه هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این گفت وگوی صوتی که بین ماه های فوریه و مارس ضبط شده، اینک با طرح اتهامات داعش علیه القاعده، منتشر می شود.

الظواهری در این فایل ضبط شده می گوید: ما درباره درگیری بین گروه های مسلح در سوریه با قاطعیت هشدار می دهیم و آن را پدیده ای شوم در سرزمین شام می دانیم. من خطاب به همه افراد مسلح که علیه یکدیگر در سوریه می جنگند، می گویم: فرمان سرکرده شما برای جنگیدن با یکدیگر، موجب سلب مسئولیت از شما نمی شود، بنابراین از شما می خواهم در این زمینه از سرکرده هایتان اطاعت نکنید.

"ابومحمد العدنانی" سخنگوی داعش نیز دیروز (جمعه) در یک فایل صوتی از افراد مسلح سایر گروه های فعال در سوریه خواست، داعش را که با القاعده دچار اختلاف شده و معتقد به انحراف این سازمان از مسیر اصلی است، حمایت کنند.

خاطرنشان می شود که گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام" داعش"، از ماه ژانویه گذشته، درگیری های شدیدی را با سایر گروه های مسلح فعال در سوریه از جمله گروه موسوم به "جبهه النصره"، شاخه سوری القاعده، آغاز کرده است.

این درگیری ها که تا کنون حدود چهار هزار فرد مسلح طی آن به هلاکت رسیده اند، بعد از طرح اتهاماتی آغاز شد که داعش را ابزار دست نظام سوریه می دانست. در ماه فوریه، رهبری القاعده از داعش اعلام برائت کرد و از این گروه خواست از سوریه خارج شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها