سومین مسیر نفوذ تروریستها به سوریه بسته شد

يکشنبه 31 فروردين 1393 - 08:42

نیروهای ارتش سوریه توانستند سومین مسیر نفوذ تروریستها به این کشور از طریق مرز لبنان را مسدود کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت سوریه بازسازی زیرساخت‌های منطقه کوهستانی قلمون را که به دست گروه های مسلح تخریب شده است، آغاز کرد و در حال توزیع مواد غذایی در میان خانواده‌هایی است که به محل سکونت خود در این منطقه بازمی گردند.
درگیری‌های قلمون که زمانی محل فعالیت گروه‌های مسلح بود، سرانجام پایان یافت و ساکنین شهرهای مختلف این منطقه کوهستانی هم اکنون تدریجاً به منازل خود باز می گردند.
یک کودک سوری در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم، از بازگشت به منزل خود ابراز خوشحالی کرد و گفت : ارتش ما را از دست گروه های تروریستی نجات داد .
یک زن سوری اظهار داشت: وجود نیروهای ارتش در منطقه قلمون به ساکنین این منطقه احساس امنیت می‌دهد.
گروه‌های مسلح، بسیاری از زیرساخت‌ها و تأسیسات آبی، برقی و ارتباطاتی منطقه قلمون را تخریب کرده بودند که این زیرساخت ها هم اکنون در حال بازسازی است .
یکی از مسئولان دولت سوریه در کنفرانسی خبری که گزارشگر شبکه العالم نیز در این کنفرانس حضور داشت ، گفت  : ارتش سوریه در حال تأمین نیازهای غذایی ساکنین منطقه قلمون است، و همیشه پس از پاکسازی هر منطقه، بازسازی زیرساخت های آن آغاز می شود.
گفته می شود که 20 هزار فرد مسلح در منطقه کوهستانی قلمون مستقر بودند و در قالب گروه‌هایی از جمله "قادسیه"، "جیش الاسلام" و "جبهه النصره" به فعالیت تروریستی می پرداختند .
خبرنگار العالم اعلام کرد : ارتش سوریه با اجرای عملیاتی در منطقه القلمون سرانجام به درگیری های مناطق مرتفع پایان داد و توانست سومین مسیر نفوذ تروریست ها از لبنان به سوریه را مسدود کند .

پربیننده ترین خبرها