تنها جایی که برای پدر معنوی اخوان باقی مانده است

تنها جایی که برای پدر معنوی اخوان باقی مانده است
يکشنبه 31 فروردين 1393 - 11:00

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، "یوسف قرضاوی" رئیس مرکز موسوم به "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" که به عنوان پدر معنوی گروه اخوان المسلمین و از حامیان گروه‌های مسلح در سوریه شناخته می‌شود، به تونس رفته است و این کشور شاید آخرین پناهگاه وی باشد .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "ایلاف" نوشت: "قرضاوی"  روز جمعه همراه 28 عضو ارشد اخوان المسلمین از دوحه به تونس سفر کرد. قرضاوی که از ایراد خطبه های نماز جمعه در دوحه منع شده است، هنگام ورود به تونس با استقبال "راشد الغنوشی" رئیس جنبش النهضه مواجه شد .
بر اساس این گزارش،  قطر قرضاوی و 28 عضو ارشد اخوان المسلمین را به تونس فرستاده است البته، ترکیه و سودان نیز محل اقامت دیگر اعضای اخوان المسلمین خواهند بود .
در صورت درست بودن خبر فرستادن قرضاوی و 28 عضو ارشد اخوان المسلمین به تونس، مشخص می‌شود که قطر اجرای سند و شرطهای ریاض برای عادی سازی روابط دیپلماتیک را آغاز کرده است. سند ریاض پنجشنبه گذشته در نشست فوق العاده وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برای حل اختلافات عربستان ، امارات و بحرین با قطر امضا شد .
روزنامه "الجریده" چاپ تونس در سایت اینترنتی خود نوشت : تونس محل اقامت دائم شیخ قرضاوی خواهد بود، و خبرهای درز کرده نشان می‌دهد که امیر قطر در سفر اخیر خود به تونس از "المنصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس خواست که به اعضای اخوان المسلمین که مقیم قطر هستند ، در خاک کشور خود پناه بدهد.
گزارش ها نیز حاکی است که محل اقامت قرضاوی در سفر اخیر راشد الغنوشی به قطر مشخص شد، و قرضاوی ابتدا به سودان یا ترکیه خواهد رفت، و سرانجام در تونس مستقر خواهد شد؛ این در حالی است که احزاب تونس مخالف اقامت شیخ قرضاوی در خاک کشور خود هستند .
روابط عربستان ، امارات و بحرین با قطر به علت حمایت دوحه از اخوان المسلمین و میزبانی قرضاوی تیره شده است؛ زیرا قرضاوی از برخی سران عرب حاشیه خلیج فارس که از عزل محمد مرسی رئیس جمهوری اخوانی مصر حمایت کرده بودند ، انتقاد می کند.
عربستان ، امارات و بحرین درپی تیرگی روابط خود با قطر سفرایشان را از دوحه  فراخواندند  .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها