سفر رئیس جمهور سوریه به شهر تاریخی معلولا + عکس

سفر رئیس جمهور سوریه به شهر تاریخی معلولا + عکس
يکشنبه 31 فروردين 1393 - 13:31

خبرنگار شبکه العالم از بازدید رئیس جمهور سوریه از شهر تاریخی معلولا خبر داد.

خبرنگار العالم روز یکشنبه با اشاره به بازدید "بشار اسد" از شهر مسیحی نشین معلولا، تأکید کرد که رئیس جمهور سوریه در این سفر "عید پاک" را به مسیحیان تبریک گفت، و بازگشت صلح و امنیت به تمام مناطق سوریه را خواستار شد.

بشار اسد در این سفر از کلیساهای "مار سرکیس" و "باخوس" بازدید کرد و از خسارتهایی که به دست تروریستها به کلیساها و مناطق مختلف این شهر وارد شده است، مطلع شد.

بشار اسد هنگام بازدید از کلیسای "مار تقلا" گفت: اقدامات تروریستی به هر اندازه ای که باشد، نخواهد توانست تاریخ انسانی و تمدن ما را محو کند.

 

 

 

 

 

 

 

شهر تاریخی معلولا دوشنبه گذشته (25 فروردین) در ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه در منطقه قلمون، کاملا از وجود تروریستها پاکسازی شد.

منطقه راهبردی و مهم "قلمون" هم مرز با لبنان است.
در این منطقه شهرهای بسیار مهم و معروفی مانند "یبرود"، "صيدنايا"، "عين منين"، "معلولا"، "رنكوس"، "تلفيتا"، "بخعة"، "جبعدين"، "حلبون"، "النبک"، "القطيفه"، "الرحيبة"، "قارة"، "دير عطية"، "رآس المعره"، "السحل"، و"عسال الورد" قرار دارند.
چند شهر و روستا نیز در مجاورت و اطراف شهر یبرود قرار دارند که عبارتند از: رأس العين، راس المعره، عسال الورد، الجبه، بخعا و الصرخه. "مزارع ریما" نیز حد فاصل یبرود با شهر نبک است.

پربیننده ترین خبرها