ویدیو؛ بازگشت زندگی به منطقه جنگ‌زده قلمون سوریه

يکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:46

با پایان یافتن جنگ در منطقه "قلمون"، دولت سوریه روند بازسازی زیرساخت های این منطقه را که تروریست‌ها ویران کرده‌اند، آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، جنگ در قلمون به پایان رسیده است و چهره این منطقه نسبت به روزهای گذشته بسیار متفاوت شده است. زندگی کم کم در شهرک هایی که تحت کنترل تروریست ها بود، جریان می یابد و موج شادی در چهره مردمی که به تدریج به خانه های خود باز می گردند، پیداست.

مردم در گفت وگو با خبرنگار العالم از شادی خود پس از بازگشت به خانه هایشان سخن می گویند و از ارتش سوریه که امنیت را دوباره به شهرهایشان بازگردانده است، قدردانی می کنند.

دولت سوریه بازسازی زیرساخت های مناطق مختلف قلمون از جمله آب، برق و تلفن را که تروریست ها نابود کرده بودند، آغاز کرده است.ارتش سوریه نیز بسته های مواد غذایی را در این مناطق توزیع می کند.

یک مقام سوری در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در قلمون گفت: نیروهای ارتش نیازهای ضروری شهروندان سوری را در میان آنها توزیع می کنند که همین امر، نشانگر اهتمام ارتش به دو مقوله امنیت و خدمت رسانی است.

ارتش سوریه توانست با تحت کنترل در آوردن 120 کیلومتر از نوار مرزی قلمون که هم مرز لبنان است، تا شعاع 40 کیلومتری خاک سوریه، پیروزی راهبردی بزرگی را رقم بزند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع متعلق به تروریست ها حدود 20 هزار نفر از نیروهای مسلح که وابسته به گروه های مختلفی از جمله "لواء القادسیه"، "جیش الاسلام" و "جبهه النصره" در القلمون حضور داشتند.

اولین قدم برای شکست تروریست ها شکستن حلقه یبرود بود که بعد از آن با تحت فشار قرار دادن تروریست ها در مثلث "یبرود-عسال الورد- رنکوس"، ارتش خیلی زود توانست بر شهرها و روستاهای این منطقه یکی پس از دیگری سیطره یابد.

از سوی دیگر بر اساس اطلاعات خبرنگار العالم در سوریه، هم زمان با پایان جنگ "التلال"، ارتش سوریه توانست سومین راه نفوذ تروریست ها به مرزهای لبنان را بعد از دو جنگ "القصیر" و "تلکخ" مسدود کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها