ادامه اعتراض مغربی‌ها به سیاست‌های اقتصادی دولت

ادامه اعتراض مغربی‌ها به سیاست‌های اقتصادی دولت
يکشنبه 31 فروردين 1393 - 22:46

مردم مغرب در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت در رباط پایتخت آن کشور تظاهرات کردند. این تظاهرات دو هفته پس از تظاهرات اعتراض‌آمیز سه اتحادیه بزرگ مغرب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در تظاهرات روز یکشنبه مردم مغرب، تظاهرکنندگان با استقبال از فراخوان سازمان دمکراتیک مشاغل، شعار "شغل، کرامت، عدالت در دستمزدها و مالیات" سردادند و با پرچم های قرمز علیه سیاست های دولت شعار دادند.
یادآور می شود دولت مغرب به نهادهای بین المللی از جمله بانک جهانی متعهد شده بود که تا پایان سال 2013 از طریق بازنگری در سیاست های یارانه ای خود در جهت حمایت از برخی کالاها از جمله حبوبات، شکر و گاز، کسری بودجه خود را به میزان 5.5 درصد از درآمد ناخالص ملی برساند.
اصلاح سیاست های صندوق ارائه یارانه به کالاهای اساسی در صدر اولویت های دولت مغرب قرار دارد، به طوری که در سال 2012 بخش اعظم بودجه، معادل 55 ملیارد درهم (6.6 ملیار دلار) در این صندوق برای پرداخت یارانه سوخت هزینه شده است.
دولت مغرب سیاست نرخ شناور را برای مواد سوختی اتخاذ کرده است و در صورت کاهش قیمت جهانی نفت، شهروندان به طور مستقیم این امر را در هنگام تهیه سوخت احساس خواهند کرد.
علی لطفی دبیرکل اتحادیه دمکراتیک مشاغل مغرب در این باره خطاب به دولت آن کشور اظهار داشت: باید به افزایش قیمت مواد سوختی و پیامدهای آن بر مواد غذایی و خدمات اجتماعی و همچنین تحمیل این هزینه ها بر طبقه فقیر و کارگر پایان داد. علت وضعیت کنونی شکست سیاست های اقتصادی دولت است که باعث به بار آمدن بدهی های خارجی سنگین برای کشور شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها