همراهی دوربین العالم با رئیس جمهور سوریه در معلولا

دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 08:11

رئیس جمهور سوریه در جریان بازدید از شهر تاریخی "معلولا" بر ادامه تلاشها برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

خبرنگار شبکه العالم که روز یکشنبه "بشار اسد" را در این سفر همراهی کرده است، گزارش داد؛ بشار اسد در این سفر خاطرنشان کرد که اگر پایداری مردم در کنار نیروهای ارتش نبود، دستاوردهای امروز محقق نمی شد.
"حسام زیدان" ادامه داد: نیروهای ارتش سوریه اخیرا شهر تاریخی معلولا در شمال "دمشق" پایتخت از تروریستها باز پس گرفتند.
بشار اسد در این سفر از کلیساها و امکان دینی مسیحیان بازدید کرد و از ویرانی‌های به جا مانده درنتیجه اقدامات گروه های مسلح در این شهر، مطلع شد.


 

 

 

 

 

 

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، سفر بشار اسد به معلولا در منطقه قلمون، همزمان با دستاورهای ارتش سوریه در این منطقه است، که تا پیش از این، از مهمترین مخفیگاه‌های عناصر مسلح و گذرگاه‌های قاچاق و انتقال سلاح بود. این امر بیانگر اهمیت عملیات ارتش در قلمون از لحاظ نظامی، دینی و مردمی است.
بشار اسد در جمع شماری از نیروهای ارتش و مردم شهر معلولا، اظهار داشت: هیچ ملتی در دنیا با آنچه که امروز مردم سوریه با آن روبرو هستند، مواجه نشده است؛ بدون شک اتحاد شما به عنوان شهروندان و نیروهای نظامی در دفاع از کشور موجب تحقق این پیروزی‌ها و دستاوردها شد.


 

 

 

 

 

 

بشار اسد خاطرنشان کرد: این دستاوردها، نخست در تاریخ نظامی دنیا و پس از آن در تاریخ سیاسی ثبت خواهد شد.
خبرنگار العالم ادامه داد: پیروان طایفه‌های مختلف مسیحی در شهر معلولا که در برهه اخیر شاهد اقدامات تجاوزکارانه و حملات گروه های مسلح به کلیساها و اماکن دینی آن بودند، برای بازگشت امنیت به این شهر نماز شکر به جا آوردند.
"یوحنا العاشر یازجی" اسقف روم ارتدوکس به خبرنگاران گفت: ما به عنوان شهروندان سوریه، چه مسیحی و چه مسلمان با یکدیگر متحد و همدل هستیم، و دست در دست یکدیگر داده‌ایم، و تأکید می‌کنیم که ما در این سرزمین ریشه داریم، و در آن باقی می‌مانیم.
"گریگوریوس سوم لحام" اسقف روم کاتولیک هم خاطرنشان کرد که پیروزی در نتیجه مقاومت و پایداری بر عقاید، صلح، آشتی، گفتگو، همبستگی، جانفشانی و فداکاری است.
خبرنگار العالم گفت: هدف قرار دادن کلیساها و اماکن دینی در شهر معلولا در ادامه اقدامات تجاوزکارانه مستمر گروه های مسلح ضد تاریخ و تمدن و فرهنگ کشور سوریه است.
وی افزود: با وجود ویرانی‌ها و خسارتهای شدید وارد شده به کلیساها، مردم شهر معلولا مراسم خود را همچنان در آنها به جا می‌آورند تا پیام صلح و دوستی را به همه جا برسانند.

پربیننده ترین خبرها