تنبیه نامزدهای انتخابات در روستای کرد نشین عراقی

تنبیه نامزدهای انتخابات در روستای کرد نشین عراقی
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 13:19

ساکنان یکی از روستاهای کردنشین در شمال اربیل عراق، با جلوگیری از هرگونه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، تشکل های سیاسی را به دلیل عمل نکردن به وعده های انتخاباتی قبلی خود، تنبیه کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کاظم اسعد" کدخدای روستای "هسنان" گفت: همه ساکنان روستای ما توافق کردند که هیچگونه تبلیغات انتخاباتی در روستا انجام نشود، درواقع این تصمیم موضعگیری در برابر پایبند نبودن تشکل های سیاسی به وعده هایشان در انتخابات گذشته است.

وی تصریح کرد: این روستا در دوره گذشته شاهد هیچ تحولی نبوده و طرح جدیدی در ان اجرا نشده که به بهبود وضعیت ساکنان روستا منجر شود و این مساله؛ مهاجرت ساکنان روستا به دیگرمناطق را به دنبال داشته است.
اسعد به شبکه عراقی "سومریه نیوز"  گفت: نامزدهای تشکل های سیاسی در صدد چسباندن عکسها و تبلیغات انتخاباتی خود در روستا بودند، اما ساکنان روستا ضمن مخالفت با این کار، ترجیح دادند روستایشان به دور از هرگونه رقابت انتخاباتی باشد؛ البته آنان به صورت جدی و پرشور در انتخابات شرکت می کنند.
روستای هسنان در 22 کیلومتری شمال استان سوران است که بیش از 100 خانوار دارد؛ بیش از 500 نفر از ساکنان این روستا واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
انتخابات پارلمانی بزرگترین رخداد عراق است زیرا تعیین کننده فراکسیونی است که نخست وزیر را انتخاب می کند و پستهای عالی دولتی را بر عهده می گیرد.
انتخابات پارلمانی عراق قرار است 10 اردیبهشت (سی ام آوریل 2014) برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها