برنامه انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی دائم در منطقه

برنامه انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی دائم در منطقه
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 14:43

روزنامه آمریکایی " وورلد تریبون " از تصمیمات دولت انگلیس برای ایجاد پایگاه‌های نظامی دائم در منطقه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت روزنامه "وورلد تریبون" در گزارشی نوشت: "ارتش انگلیس برای انتقال تجهیزات خود به خاک هم پیمانانش درکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تلاش می کند".

دراین گزارش به نقل از مسئولان انگلیسی آمده است که ارتش انگلیس تجهیزات خود را به یکی از شش عضو شورای همکاری خلیج فارس منتقل می کند.

وورلد تریبون به نقل از " فيليپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس نوشت: "سال هایی را که در افغانستان گذراندیم، به ما فرصت داد تا آموزش های لازم را به نیروهای خود در این کشور بدهیم و نیروهای ما دراین مدت فرصت داشتند تا نحوه تعامل در زمان جنگ در صحرا یا در بیابان های گرم را آموزش ببینند؛ از این رو ما به فکر ایجاد پایگاه نظامی دائم در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستیم".

دراین گزارش با اشاره به سفر فیلیپ هاموند به کشورهای حوزه خلیج فارس در ماه آوریل جاری وانجام مذاکراتی با مسئولان قطری آمده است که انگلیس موضوع ایجاد پایگاه نظامی دائم در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مانند بحرین و عمان مطرح کرده است، اما در نهایت ممکن است که با آمریکا در ایجاد تاسیسات نظامی این کشور در قطر شریک شود.

هاموند در جریان سفر خود به دوحه در نشستی خبری گفته بود که انگلیس تصمیمی قاطعانه دراین باره اتخاذ نکرده است اما این تصمیم ، یکی از گزینه های این کشور خواهد بود.

این درحالی است که بسیاری از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، قطر را طرد کرده اند، و در ماه مارس گذشته  بحرین، عربستان سعودی و امارات، سفیران خود را در اعتراض به حمایت قطر از حزب الله و گروه اخوان المسلمین از دوحه فرا خواندند.

وزیر دفاع انگلیس گفته بود: "بیگانگان نباید درچنین اختلافاتی دخالت کنند، زیرا این اختلافات مابین کشورهای دوست به وجود آمده است که منافع مشترک دارند و چالش های یکسانی پیش روی آنان قرار دارد".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها