واکنش جالب شبکه آلمانی به تهدید قطر

واکنش جالب شبکه آلمانی به تهدید قطر
سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 16:58

شبکه آلمانی زد.دی.اف (ZDF) با اعلام آمادگی برای پخش رایگان مسابقات نیمه نهایی و نهایی لیگ قهرمانی اروپا، و همچنین جام جهانی برزیل، بازار شبکه قطری بی.ان.اسپرت را به خطر انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بی.ان.اسپرت، با تهدید زد.دی.اف مبنی بر شکایت از این شبکه، از مدیران این شبکه آلمانی خواست با رمز گذاری، مانع از پخش عمومی این بازی ها شوند، اما زد.دی.اف توجهی به این درخواست نکرد.

شبکه زد.دی.اف حق پخش بازیهای نیمه نهایی لیگ قهرمانی اروپا و لیگ اروپا را خریداری و اعلام کرد این بازیها را رایگان پخش می کند. این شبکه همچنین برای مقابله با شبکه بی.ان.اسپورت، حق پخش بازی های جام جهانی 2014 برزیل را خرید و اعلام کرد که این بازی ها را نیز به صورت رایگان، از ماهواره های نایل ست و هاتبرد پخش خواهد کرد.

در صورتی که زد.دی.اف این تهدید خود را عملی کند، خسارت سنگینی به شبکه قطری وارد خواهد شد و علاوه بر آن، راه، برای شبکه های ورزشی دیگر جهان باز خواهد شد تا از همان روزنه قانونی که زد دی اف با استفاده از آن توانست در فیفا نفوذ کند، بهره بگیرند.

رئیس شبکه زد.دی.اف اقدام همتایان خود در شبکه قطری  را شگفت انگیز خواند و گفت:"ما هم مثل آنان با پول حق پخش این بازیها را خریده ایم با این تفاوت که آنان تصمیم گرفته اند با رمز گذاری مانع پخش عمومی این بازیها از شبکه خود شوند؛ در مقابل، ما نمی خواهیم رمز گذاری کنیم تا همه بتوانند از پخش رایگان این بازی ها بهره ببرند، همان گونه که ما در کار آن ها دخالت نمی کنیم انتظار داریم آنان نیز در کار ما مداخله نکنند."

رئیس شبکه زد.دی.اف در پایان خاطر نشان کرد:" چرا باید کشوری که حتی یک بار درجام جهانی حضور نداشته است و جمعیت آن، از یک میلیون نفر تجاوز نمی کند، حق پخش بازی ها را به صورت انحصاری در اختیار بگیرد؟ فوتبال بازی فقراست، ما هم با فقرا هستیم هم با ثروتمندان، در نتیجه این بازی ها را برای همه به صورت رایگان پخش خواهیم کرد."

 

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها