برنامه فرانسه برای جلوگیری از سفر اتباع خود به سوریه

برنامه فرانسه برای جلوگیری از سفر اتباع خود به سوریه
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 15:21

با توجه به حضور صدها تروریست فرانسوی در سوریه در کنار دیگر عناصر مسلح و خطر بازگشت آنان؛ مسئولان این کشور در تدارک برنامه‌ای برای جلوگیری از رفتن هرچه بیشتر اتباع این کشور به سوریه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از آن که "محمد مراح" یکی از اعضای القاعده ساکن تولوز فرانسه 7 نفر را در مارس 2012 با شلیک گلوله کشت؛ "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه، اتخاذ اقدامات ضربتی علیه گروههای خشونت طلب و افراطی را در اولویت قرار داد.
اما دولت فرانسه هم زمان با ورود جنگ سوریه به چهارمین سال خود، با انتقادات روزافزونی مواجه است؛ زیرا این کشور از سفر اتباع خود به سوریه که بعضی آنها فقط 15 سال سن داشته اند جلوگیری نکرده است.
آن چه که باعث افزایش نگرانی دولت فرانسه می شود این است که 4 روزنامه نگار فرانسوی که به تازگی از بند اسارت تروریست های داعش در سوریه آزاد شده اند، درآغاز هفته جاری اظهار داشتند که برخی از ربایندگان به زبان فرانسوی سخن می گفتند.
"برنارد کازانوا" وزیر کشور فرانسه، چندی قبل از افشای طرح جدید، در کانال دو تلویزیون فرانسه از تشدید اقدامات علیه کسانی که به سوریه سفر می کنند و احتمال سلب تابعیت فرانسوی از آنان خبر داده بود.
وی امروز چهارشنبه 20 طرح اجرایی را به کابینه پیشنهاد خواهد داد که تعدادی از آنها نیاز به وضع قوانین جدید ندارد و از چند روز آینده اجرایی خواهد شد.
کازانوا افزود: در چارچوب اقدامات جدید، نظارت بر صفحه های گروه های افراطی در شبکه های ارتباط اجتماعی تشدید می شود، زیرا آنها جوانان را به جنگ ترغیب می کنند و علاوه بر آن از شرکای اروپایی خود نیز خواهد خواست که سایت های متعلق به عناصر افراطی را مسدود نمایند.
منتقدان می گویند پاریس تا کنون از اقدامات آن دسته از اتباع خود که در سوریه می جنگند چشم پوشی کرده است، و گویا ترجیح می دهد که آنها به جای فرانسه در سوریه فعالیت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها