امید عراقی‌ها به انتخابات و متوقف کردن تروریسم

امید عراقی‌ها به انتخابات و متوقف کردن تروریسم
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1393 - 20:40

بابل (العالم) – انتخابات مجلس عراق نقطه عطف مهمی در حیات سیاسی مردم این کشور است؛ مردمی که امیدوارند با ایجاد تغییراتی در صحنه سیاسی، امنیت این کشور از طریق مبارزه گسترده با تروریسم محقق شود.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، در سالهای گذشته شاهد مداخله بیگانگان، حمایت آنان از تروریسم و تلاش برای تجزیه کشور بر اساس قواعد طایفه ای و نژادی بوده است.

اهمیت انتخابات به خاطر نیاز مردم عراق به تغییراتی در بخشهای غیرنظامی، پشت سر گذاشتن تقسیم بندیهای نژادی و تلاش برای حل سیاسی بحران فعلی در کشور به دور از مداخله بیگانگان است.

"ولید الاسدی" عضو کمیته انتخابات ائتلاف دولت قانون به خبرنگار العالم گفت: فضای باز ایجاد شده توسط عراق، با کشورهای جهان به معنای اجازه دادن به آنان برای مداخله در امور داخلی کشور نیست.

وی اقدامات افراد و گروه هایی را که از کشورهای خارجی به منظور تحقق منویاتشان در عراق پول می گیرند، محکوم کرد.

"موید عبدالکاظم الحسن" سیاستمدار عراقی نیز گفت: فشارهای منطقه ای برای تغییر معادله سیاسی در عراق آشکار است، اما آگاهی مردم عراق اجازه مداخله خارجی و تاثیرگذاری این مداخله بر اوضاع کشور را نمی دهد.

اطلاع رسانی نیز نقش مهمی در زمینه هدایت افکار عمومی و تشویق آنان به شرکت فعال در انتخابات دارد؛ لذا رسانه های گروهی به ویژه رسانه های ملی عراق مسوولیت آگاه سازی و فرهنگ سازی در میان رای دهندگان بر اساس معیارهای حرفه ای را به عهده دارند.

علی ربیع رییس انجمن روزنامه نگاران بابل گفت: بدون شک اطلاع رسانی ملی، بازیگر اصلی در به حرکت در آوردن چرخ انتخابات است به ویژه از  طریق فرهنگ سازی و پرهیز از جانبداری از یک طرف خاص، که نشانه پویایی اطلاع رسانی است.

Mal-24-15:40

پربیننده ترین خبرها