به دام افتادن سرکرده تروریستها در ریف دمشق

پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1393 - 21:55

(دمشق) خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد نیروهای ارتش این کشور در عملیاتی بی سابقه، یکی از مهمترین سرکرده های عناصر مسلح در ریف دمشق را به دام انداختند.

"مازن سلمو" خبرنگار العالم در دمشق روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که عملیات ارتش برای پاکسازی شهر حلب و حومه آن همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش در شهرک الراموسه با هدف قرار دادن مستقیم مواضع تروریست ها، در حال پیشروی هستند.

وی افزود: توپخانه ارتش، مواضع گروههای مسلح در شهرک های "عندان"، "تل الضمان" و "دارة عزه" را هدف قرار داد که در جریان آن، حدود 12 عنصر مسلح در شهرک السفیر در حومه جنوبی حلب از پای در آمدند. از سوی دیگر، جنگنده های سوری مواضع گروههای مسلح در شهرک اتارب را مورد هدف قرار دادند.
"ایاد انیس محمد" کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: ارتش توانست کمک های انسانی خود را به شهر حلب به ویژه منطقه الراموسه و اطراف آن وارد کند و به دست شهروندان برساند.  

انیس محمد با اشاره به ادامه تعقیب تروریستها خاطرنشان کرد: ارتش مواضع جبهه النصره، داعش و القاعده را به ویژه در مناطق عندان، حریتان، اتارب، الباب و طریق الباب، هدف قرار داد.

نیروهای ارتش از طرف "زملکا" به تروریست ها در منطقه المتحلق الجنوبی واقع در حومه دمشق حمله کردند و توپخانه ارتش نیز مواضع گروههای تروریستی در داخل این منطقه را هدف قرار داد.

در "تل کردی"، نزدیک شهرک عدرا نیز، دهها تروریست در جریان درگیری با نیروهای ارتش کشته شدند.
ارتش همچنین مواضع تروریست ها در شهرک دوما در حومه دمشق را هدف قرار داد و یک انبار مهمات آنها را در "المْلیحه" منهدم کرد. توپخانه سنگین ارتش نیز شرق شهرک خان الشیخ در حومه غربی دمشق را که به پناهگاه تروریست های گروهک موسوم به "الرایه الواحده" تبدیل شده بود، مورد هدف قرار داد.

درگیری شدید میان ارتش سوریه با تروریست های النصره و جبهه اسلامی در ریف حلب همچنان ادامه دارد و استحکامات نظامی ارتش به این منطقه اعزام شده است. ارتش پس از پیشروی در الملیحه، جوبر و داریا به عنوان خطرناک ترین جبهه های اطراف دمشق، به محاصره تروریست ها در این منطقه ادامه می دهد.

MKH-24-09:34 

پربیننده ترین خبرها